Najprej bi pohvalila celotni portal SiGledal. S še posebno radovednostjo spremljam štafetno igro "Izvolimo dramo" in z velikim veseljem in hkrati odgovornostjo sem sprejela štafeto od Tatjane Ažman. Najprej se mi je zdelo, da bom s tem opravila mimogrede, ker pa je v moji naravi, da vedno odlašam do zadnjega, pišem tele vrstice na dan globoke žalosti in pretresenosti ob vesti, da je za vedno odšel dragi Gašper Tič, igralec in hkrati tudi pisec dram, predvsem komedijskega žanra. Velika izguba za slovenski gledališki prostor. Počivaj v miru, dragi Gašper!
Kot igralka sem imela priliko igrati v kar nekaj predstavah oz. bralnih uprizoritvah dram, ki sem jih zasledila na portalu; prav zdaj ustvarjamo novo predstavo po predlogi Vinka Möderndorferja Tri ženske. In vedno znova ugotavljam, da je poseben praznik za slovensko gledališče, kadar pride do uprizoritve novega slovenskega teksta. Ob nadaljnjem premišljevanju, katero dramo naj izberem, sem se zavedela, da ni veliko "srečnežev", ki dočakajo uprizoritev svoje drame, in da je cilj tele štafete prav v tem, da se drama predstavi kot literatura, torej umetnina sama po sebi, ne vezana na zakone uprizoritve, pač pa kot bralni dogodek, ki te ponese v drug svet. In sem se spomnila na tekst enega izmed letošnjih kandidatov za nagrado za mladega dramatika Lahko noč, družina Ajdina Huzejrovića, mladega študenta režije, gledališkega zanesenjaka, in ga z veseljem in toplo priporočam v branje.
Drama Lahko noč, družina je pisana fragmentarno, pušča nas v nenehnem iskanju dogodkov, ki se v nizu 24 slik zgodijo, nikoli pa se ne končajo. Končno podobo in sliko si ustvarimo šele po prebrani celotni drami. Liki se prikažejo, drobni kot skica, začrtajo svoje življenjske poti, potem pa izginejo in se čez čas spet pojavijo, ampak drugačni in v drugem življenjskem obdobju. Saga ene družine, ki jo povezuje potomec najmlajše generacije, Melvin. Hkrati z drugimi liki, ki so povečini člani njegove družine, je razpet med religijama in kulturama, v katerih je bil vzgajan. Teme, ki jih Ajdin Huzejrović odpira, so družbeno kritične. V ospredje postavlja vprašanje lastne identitete in iskanje lastnega jaza v fazi odraščanja, vprašanje spolne usmerjenosti, verske izpovedi in nacionalne pripadnosti ... Drama, ki te nikakor ne pusti ravnodušnega, ti vzbudi čustva in te navda s premišljevanjem.
Štafetno palico predajam Marinki Poštrak, ki me že mnogo let vedno znova uspe presenetiti z izbiro tekstov za naš repertoar.
Povezava: Ajdin Huzejrović: Lahko noč, družina