Maruša Majer, 19. 5. 2017

Maruša Majer bere sodobno slovensko dramo

Igralka Maruša Majer je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejela iz rok Mojce Redjko. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskala bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločila, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst Simone Semenič zgodba o nekem slastnem truplu ali gostija ali kako so se roman abramović, lik janša, štiriindvajsetletna julia kristeva, simona semenič in inicialki z. i. znašli v oblačku tobačnega dima.
:
:

Maruša Majer / Foto: Marko Brdar

“Verjel sem v metaforo, prispodobo, gledališče, umetnost in svobodo in        
da resnično življenje v vsem tem išče svoj smisel in vrednost.” (N. Pop Tasić, Blaznost igre)

Še preden sem se dobro pozanimala, kaj so moji kolegi že priporočili, sem se ob “prelistavanju” tega portala ustavila in na dušek prebrala tekst Nebojše Popa Tasića Blaznost igre. Pa sem ugotovila, da je Nebojšo priporočila že Mojca tik pred mano, in sem si rekla, morda bi pa še koga, in sem brskala naprej,

in, morda ima zvezo s prvimi stavki Nebojševega teksta,

“Dame in gospodje, stojim pred vami in ne morem drugače stati …”,

se ustavila  

pri tekstih Simone Semenič in prvič prebrala zgodbo o nekem slastnem truplu ali gostija ali kako so se roman abramović, lik janša, štiriindvajsetletna julia kristeva, simona semenič in inicialki z. i. znašli v oblačku tobačnega dima. Morda je ta tekst o soočenju dveh velikih polov sveta zdaj še bolj aktualen, kot je bil ob svojem nastanku, ampak ne bom šla v te dimenzije po prvem branju in kar tako malo na pamet. Predstave par let nazaj žal nisem videla in tudi nikoli nisem sodelovala v kakšnem projektu, kjer bi bil za osnovo kak Simonin tekst, zato pa zdaj še toliko bolj nestrpno čakam priložnost, da bi se lahko tudi kot igralka soočila z njeno pisavo. Ker se mi zdi, da je našla povsem svojstven jezik, ki od uprizoritve in ustvarjalcev zahteva zelo intenziven dialog z njenimi besedami in idejami in ker se mi zdi, da bi lahko iz enega njenega teksta naredili tisoč zelo različnih predstav. Ker se poigrava z dramsko formo, ki nujno postavlja pod vprašaj tudi formo uprizoritve. Ko je pa vprašanje forme tako močno, so nujna posledica tudi močne odločitve v vsakem trenutku ustvarjanja, ki pa vselej zahtevajo tudi močan pogum. In terjanje poguma od vseh, ki ga delamo, je morda ena izmed stvari, zaradi katerih gledališče po tolikih tisočletjih še zmeraj zelo živi. In teksti, ki od mene terjajo, da postavim pod vprašaj svoje stališče do sveta ali človeka ali stvari ali filozofije ali sebe ali kvantne fizike in ga bodisi ponovno utrdim bodisi zavržem (dokler “ne morem drugače stati”), so mostovi do tega, da tu in tam zmorem kaj zares povedati.

Kaj zares povedati - najprej sami sebi,
in v naslednjem, odločilnem koraku
morda tistemu, ki me gleda.
In upati, vedno znova, da odnese kaj s seboj domov.

“Stojim tukaj in ne morem drugače stati ... Vztrajam.
Ostajam.
Ne preneham.            
Obstajam. Stojim. Spim. Vztrajam.
Sanjam. Ostajam. Igram. Obstajam. Naprej.” (N. Pop Tasić, Blaznost igre)        

Hvala Mojci za predajo štafete, bilo mi je v veliko čast, palico pa predajam Nini Šorak, da pobrska in pove, kaj se ji zdi pri novi slovenski dramatiki zanimivo ali lepo ali kaj jo jezi, žalosti ali veseli.

Povezave:

Simona Semenič, gostija

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Matevž Biber, 19. 5. 2017
Matevž Biber bere sodobno slovensko dramo
Barbara Hieng Samobor, 28. 4. 2017
Barbara Hieng Samobor bere sodobno slovensko dramo
Mojca Kreft, 28. 4. 2017
Mojca Kreft bere sodobno slovensko dramo
Iza Strehar, 19. 5. 2017
Iza Strehar bere sodobno slovensko dramo
Petra Pogorevc, 19. 5. 2017
Petra Pogorevc bere sodobno slovensko dramo
Zala Dobovšek, 26. 5. 2017
Zala Dobovšek bere sodobno slovensko dramo
Marko Bratuš, 12. 5. 2017
Marko Bratuš bere sodobno slovensko dramo
Simona Hamer, 14. 4. 2017
Simona Hamer bere sodobno slovensko dramo
Anja Novak, 12. 5. 2017
Anja Novak bere sodobno slovensko dramo
Matej Bogataj, 12. 5. 2017
Matej Bogataj bere sodobno slovensko dramo
Maja Šorli, 28. 4. 2017
Maja Šorli bere sodobno slovensko dramo
Mojca Jan Zoran, 21. 4. 2017
Mojca Jan Zoran bere sodobno slovensko dramo
Jernej Potočan, 5. 5. 2017
Jernej Potočan bere sodobno slovensko dramo
Tomaž Toporišič, 28. 4. 2017
Tomaž Toporišič bere sodobno slovensko dramo
Jure Gantar, 12. 5. 2017
Jure Gantar bere sodobno slovensko dramo
Blaž Lukan, 12. 5. 2017
Blaž Lukan bere sodobno slovensko dramo
Mojca Redjko, 12. 5. 2017
Mojca Redjko bere sodobno slovensko dramo
Urška Brodar, 11. 8. 2017
Urška Brodar bere sodobno slovensko dramo
Matevž Biber, 19. 5. 2017
Matevž Biber bere sodobno slovensko dramo
Anja Krušnik Cirnski, 26. 5. 2017
Anja Krušnik Cirnski bere sodobno slovensko dramo
Nina Šorak, 26. 5. 2017
Nina Šorak bere sodobno slovensko dramo
Nina Mitrović, 2. 6. 2017
Nina Mitrović bere sodobno slovensko dramo
Dubravko Mihanović, 26. 5. 2017
Dubravko Mihanović bere sodobno slovensko dramo
Jasna Pintarič, 9. 6. 2017
Jasna Pintarič bere sodobno slovensko dramo
Tomi Janežič, 9. 6. 2017
Tomi Janežič bere sodobno slovensko dramo
Anđela Vidović, 9. 6. 2017
Anđela Vidović bere sodobno slovensko dramo
Lea Kukovičič, 9. 6. 2017
Lea Kukovičič bere sodobno slovensko dramo
Nejc Gazvoda, 23. 6. 2017
Nejc Gazvoda bere sodobno slovensko dramo
Jaša Koceli, 16. 6. 2017
Jaša Koceli bere sodobno slovensko dramo
Maša Pelko, 16. 6. 2017
Maša Pelko bere sodobno slovensko dramo
Primož Ekart, 16. 6. 2017
Primož Ekart bere sodobno slovensko dramo
Darja Reichman, 23. 6. 2017
Darja Reichman bere sodobno slovensko dramo
Eva Kraševec, 23. 6. 2017
Eva Kraševec bere sodobno slovensko dramo
Nebojša Pop Tasić, 30. 6. 2017
Nebojša Pop Tasić bere sodobno slovensko dramo
Lejla Švabič, 30. 6. 2017
Lejla Švabič bere sodobno slovensko dramo
Marinka Poštrak, 30. 6. 2017
Marinka Poštrak bere sodobno slovensko dramo
Igor Tretinjak, 30. 6. 2017
Igor Tretinjak bere sodobno slovensko dramo
Tereza Gregorič, 7. 7. 2017
Tereza Gregorič bere sodobno slovensko dramo
Tjaša Črnigoj, 7. 7. 2017
Tjaša Črnigoj bere sodobno slovensko dramo
Pia Brezavšček, 18. 8. 2017
Pia Brezavšček bere sodobno slovensko dramo
Eva Nina Lampič, 7. 7. 2017
Eva Nina Lampič bere sodobno slovensko dramo
Urša Adamič, 11. 8. 2017
Urša Adamič bere sodobno slovensko dramo
Tin Grabnar, 11. 8. 2017
Tin Grabnar bere sodobno slovensko dramo
Alja Lobnik, 11. 8. 2017
Alja Lobnik bere sodobno slovensko dramo
Nejc Rožman Ivančič, 18. 8. 2017
Nejc Rožman Ivančič bere sodobno slovensko dramo
Igor Samobor, 18. 8. 2017
Igor Samobor bere sodobno slovensko dramo
Maruša Majer, 25. 4. 2014
Samointervju – Maruša Majer
Maruša Majer, 1. 12. 2020
Zapisi iz brloga: Maruša Majer
Maruša Majer / ZDUS, 24. 3. 2019
Slovenska poslanica ob svetovnem dnevu gledališča