Blaž Šef, 2. 6. 2017

Blaž Šef bere sodobno slovensko dramo

Igralec Blaž Šef, član ansambla Slovenskega mladinskega gledališča, je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejel iz rok Zale Dobovšek. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskal bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločil, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst Cimcipelonika Mitje Lovšeta.
:
:

Blaž Šef / Foto: Osebni arhiv

Najprej se zahvaljujem za poziv ekipi SiGledal in Zali Dobovšek, ki me je povabila v to verigo izpostavitev z laskavimi in, seveda, kot se za laskanje spodobi, pretiranimi besedami. Vsekakor imam precejšen primanjkljaj pri sledenju mlajši slovenski dramatiki, kar se je malenkostno izboljšalo s tokratnim brskanjem po besedilih SiGledalovega iskalnika. Moram reči, da se mi zdi precej natančno in razločno urejen, pogrešam edino to, da bi se ves seznam (mislim, da to ne bi bil prehud zalogaj za računalnike bralcev) naložil naenkrat in ne šele ob drsenju navzdol.

Moja prva zamisel je sicer bila, da bi takoj omenil dva ali vsaj en komad Andreja Lutmana, ki sem ju (ga) prebiral nedavno. Vendar njegova besedila še niso vključena v bazo, zato sem se zakopal v branje in naletel na več prijetnih presenečenj, med drugim na besedilo Katje Gorečan Neke noči neke deklice nekje umirajo. Med razboritim digitalnim prelistavanjem sem bil očitno podzavestno naklonjen komičnemu ali vsaj duhoviti distanci, ki obenem ne beži od radosti matematike ali zgodbe in ne zabrede predaleč v absurd, ludizem ali reizem.

Ko sem prebral besedilo Cimcipelonika avtorja Mitje Lovšeta, se mi je zazdelo, da je to to. Zapis miselnih tokov se mi tukaj še zdaleč ni zdel naključen. Kakor da se spretno prepletajo besedna komika, nenadna resnost mikrosituacij, ostri prehodi in polni premolki, dovoljšnja razprtost besedila za zelo različne interpretativne prijeme. Ves čas se dogajajo odmerjene zastranitve, ki ladjo venomer, s polno razvitimi jadri, pripeljejo nazaj v glavni tok. Morda bi to celo lahko bil nenadejan generacijski tekst, ki ga nalašč govorijo zelo mladi igralci, a z izredno strogostjo in resnostjo secirajo svoje prihodnje, kakor da odrasle jaze in se pri tem stalno napajajo v svetu lahkotnih vaj v slogu. Lahko gre za zabavo rahlo nasršenega in obupanega Diogena v sodu, čisto sebičen eksces, obenem pa lahko v hipu postane odlična situacijska komedija, ki se v prostoru (potencialno) odvija popolnoma drugače, kot si sledijo besede, stavki in pomeni. Gotovo bo vse imelo svoj prav, če se glavna oseba imenuje "bog z nami".

Besedilo, ki ga je Mitja Lovše očitno napisal pri osemnajstih (pred zloglasnimi trinajstimi leti) kot svoj odgovor na Becketta in Ionesca – ter po mojem mnenju vsaj še na veliki popkulturni fenomen skupine Leteči cirkus Montya Pythona (če je, npr., lik Manuela smrt iz Meaning of Life), ki nikdar ni bila samo humorni odvrtek psihoanalitične domišljije ali kak robati, samovšečni absurd – nosi v sebi veliko potenciala za hrabro, dinamično, reaktivno, politično, psihološko dosledno, hladnokrvno uprizoritev, kot zmes različnih injekcij, ki se nedvoumno poklanja velikim imenom absurdistične dramatike, a je morda najboljša tam, kjer je presenetljivo neposredna, kjer se razvija veliko hitreje kot situacije pri zgoraj omenjenih avtorjih.

Mogoče to še najlaže razložim s tremi glasbenimi (nevokalnimi) namigi, ki naj spremljajo branje – Robin Minard: Re, Yussef Kamaal: plošča Black Focus, Ludwig van Beethoven: Musik zu einem Ritterballet.

Za naslednjo dramoselektorico predlagam Leo Kukovičič, študentko dramaturgije na misiji v Pragi, ki je bržčas strastna bralka in ima zaradi svojega dela ter geografskega odmika gotovo kakšen pogled več.

Povezave:

Mitja Lovše, Cimcipelonika

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Barbara Hieng Samobor, 28. 4. 2017
Barbara Hieng Samobor bere sodobno slovensko dramo
Mojca Kreft, 28. 4. 2017
Mojca Kreft bere sodobno slovensko dramo
Maja Šorli, 28. 4. 2017
Maja Šorli bere sodobno slovensko dramo
Mojca Jan Zoran, 21. 4. 2017
Mojca Jan Zoran bere sodobno slovensko dramo
Dubravko Mihanović, 26. 5. 2017
Dubravko Mihanović bere sodobno slovensko dramo
Nina Mitrović, 2. 6. 2017
Nina Mitrović bere sodobno slovensko dramo
Nina Šorak, 26. 5. 2017
Nina Šorak bere sodobno slovensko dramo
Simona Hamer, 14. 4. 2017
Simona Hamer bere sodobno slovensko dramo
Ana Kovačič, 26. 5. 2017
Ana Kovačič bere sodobno slovensko dramo
Anja Krušnik Cirnski, 26. 5. 2017
Anja Krušnik Cirnski bere sodobno slovensko dramo
Andreja Kovač, 26. 5. 2017
Andreja Kovač bere sodobno slovensko dramo
Maruša Majer, 19. 5. 2017
Maruša Majer bere sodobno slovensko dramo
Iza Strehar, 19. 5. 2017
Iza Strehar bere sodobno slovensko dramo
Petra Pogorevc, 19. 5. 2017
Petra Pogorevc bere sodobno slovensko dramo
Zala Dobovšek, 26. 5. 2017
Zala Dobovšek bere sodobno slovensko dramo
Anja Novak, 12. 5. 2017
Anja Novak bere sodobno slovensko dramo
Jure Gantar, 12. 5. 2017
Jure Gantar bere sodobno slovensko dramo
Blaž Lukan, 12. 5. 2017
Blaž Lukan bere sodobno slovensko dramo
Mojca Redjko, 12. 5. 2017
Mojca Redjko bere sodobno slovensko dramo
Matej Bogataj, 12. 5. 2017
Matej Bogataj bere sodobno slovensko dramo
Marko Bratuš, 12. 5. 2017
Marko Bratuš bere sodobno slovensko dramo
Matevž Biber, 19. 5. 2017
Matevž Biber bere sodobno slovensko dramo
Jernej Potočan, 5. 5. 2017
Jernej Potočan bere sodobno slovensko dramo
Tomaž Toporišič, 28. 4. 2017
Tomaž Toporišič bere sodobno slovensko dramo
Urška Brodar, 11. 8. 2017
Urška Brodar bere sodobno slovensko dramo
Tjaša Črnigoj, 7. 7. 2017
Tjaša Črnigoj bere sodobno slovensko dramo
Jasna Pintarič, 9. 6. 2017
Jasna Pintarič bere sodobno slovensko dramo
Tomi Janežič, 9. 6. 2017
Tomi Janežič bere sodobno slovensko dramo
Anđela Vidović, 9. 6. 2017
Anđela Vidović bere sodobno slovensko dramo
Lea Kukovičič, 9. 6. 2017
Lea Kukovičič bere sodobno slovensko dramo
Nejc Gazvoda, 23. 6. 2017
Nejc Gazvoda bere sodobno slovensko dramo
Jaša Koceli, 16. 6. 2017
Jaša Koceli bere sodobno slovensko dramo
Maša Pelko, 16. 6. 2017
Maša Pelko bere sodobno slovensko dramo
Primož Ekart, 16. 6. 2017
Primož Ekart bere sodobno slovensko dramo
Darja Reichman, 23. 6. 2017
Darja Reichman bere sodobno slovensko dramo
Eva Kraševec, 23. 6. 2017
Eva Kraševec bere sodobno slovensko dramo
Nebojša Pop Tasić, 30. 6. 2017
Nebojša Pop Tasić bere sodobno slovensko dramo
Lejla Švabič, 30. 6. 2017
Lejla Švabič bere sodobno slovensko dramo
Marinka Poštrak, 30. 6. 2017
Marinka Poštrak bere sodobno slovensko dramo
Igor Tretinjak, 30. 6. 2017
Igor Tretinjak bere sodobno slovensko dramo
Tereza Gregorič, 7. 7. 2017
Tereza Gregorič bere sodobno slovensko dramo
Pia Brezavšček, 18. 8. 2017
Pia Brezavšček bere sodobno slovensko dramo
Eva Nina Lampič, 7. 7. 2017
Eva Nina Lampič bere sodobno slovensko dramo
Urša Adamič, 11. 8. 2017
Urša Adamič bere sodobno slovensko dramo
Tin Grabnar, 11. 8. 2017
Tin Grabnar bere sodobno slovensko dramo
Alja Lobnik, 11. 8. 2017
Alja Lobnik bere sodobno slovensko dramo
Diana Koloini, 11. 8. 2017
Diana Koloini bere sodobno slovensko dramo
Nejc Rožman Ivančič, 18. 8. 2017
Nejc Rožman Ivančič bere sodobno slovensko dramo
Igor Samobor, 18. 8. 2017
Igor Samobor bere sodobno slovensko dramo
Blaž Šef, 31. 5. 2010
Blaž Šef
Blaž Šef, 24. 11. 2020
Zapisi iz brloga: Blaž Šef
Tomaž Toporišič, Blaž Šef/SMG, 29. 9. 2011
Hrepenenje in skušnjava