Kaja Cencelj, SiGledal, 13. 12. 2010

Nagrada, dobrodošel dvigovalec ega v težkih trenutkih

DECEMBRSKI FOKUS – NAGRAJENCI 2010: Primož Pirnat z vsako novo kreacijo dokazuje, da je igralec izjemno širokega razpona. Nagradam, ki jih je prejel na domačih festivalih, je letos dodal še nagrado, ki jo je za vlogo v predstavi Medvedek zleze vase prejel na Mednarodnem festivalu otroškega gledališča v Banja Luki v Bosni in Hercegovini.
:
:

Primož Pirnat v predstavi Medvedek zleze vase / foto Nejc Saje

Primož Pirnat je s svojimi zahtevnimi, raznolikimi in dognanimi igralskimi kreacijami, ki jih je oblikoval v več kot desetletni karieri, dokazal velik igralski razpon in igralsko zrelost. Igralec se osupljivo lahkotno vživlja v najrazličnejše like, zgodbe, svetove, ki jih zahtevajo tako drugačne si avtorske poetike režiserjev, s katerimi je sodeloval.

Za vlogi Don Juana v Molièrovi komediji Don Juan ali Kamnita gostija (režiser Jernej Lorenci) in Petra v Zupančičevih Ubijalcih muh (režiser Mile Korun) je leta 2000 prejel Borštnikovo nagrado za mladega igralca. Vloga Sganarella v Don Juanu (režiser Vito Taufer, 2003) pa mu je prinesla nagrado Združenja dramskih umetnikov Slovenije.

Prelomno je bilo tudi lansko leto – postal je član igralskega ansambla Prešernovega gledališča Kranj, prejel vesno za moško stransko vlogo v filmu Slovenka ter nagrado sklada Staneta Severja za vlogo Slikarja Aurela v komediji Leda, Matjaža v Neskončno štetih dnevih (obe SNG Nova Gorica), Filatelista v predstavi Znamke, nakar še Emilija (Gledališče Koper) in župana v Gogoljevem Revizorju (Prešernovo gledališče Kranj).

Letos so ga na Mednarodnem festivalu otroškega gledališča v Banja luki nagradili še za vlogo v gledališko–lutkovni predstavi Medvedek zleze vase.

Medvedek zleze vase (na sliki_Nina Ivanišin, Primož Pirnat) foto_Miha Fras.jpg

Primož Pirnat in Nina Ivanišin v predstavi Medvedek zleze vase (Mini teater) / foto Miha Fras

Predstava v režiji Jake Ivanca in produkciji Mini teatra z različnimi mediji (videoprojekcija, animacija, posnetki, glasba, tehnološka scenografija) in lutkami odlično rekonstruira priljubljeno štirideset let staro radijsko igro Franeta Puntarja. Sodobna različica ohranja bistvo poučne zimzelene zgodbice, obenem pa jo uspe še bolje približati mladim gledalcem, ki ne odraščajo več le s knjigo za lahko noč.


Kaj vam osebno pomeni ta nagrada (čast, priznanje za vložen trud oziroma spodbudo za nadaljnje ustvarjanje, ali morda kaj četrtega)?

Osebno sem bil zelo vesel te nagrade, pa hkrati tudi presenečen, ker je vsekakor nisem pričakoval. Zahvaljujem se Mini Teatru za to možnost in Jaku Ivancu kot režiserju z neverjetno domišljijo.

Kakšen je bil odziv vaših kolegov in publike, morda strokovne javnosti pri nas, medijev na mednarodno odličje, ki ste ga prejeli?

Odziva ni bilo prevelikega, a ga tudi nisem pričakoval.

Za interpretacijo najrazličnejših likov ste prejeli tudi vrsto domačih nagrad (Borštnikova, nagrada ZDUS-a, vesna, nagrada sklada Staneta Severja). Imajo mednarodne nagrade za vas drugačno težo kot domače?

Mednarodne nagrade so eno lepo priznanje in vzpodbuda za naprej pa tudi dobrodošel dvigovalec ega v težkih trenutkih.

 

Primož Pirnat v predstavi Hlapci, komentirana izdaja (Anton Podbevšek Teater Novo mesto in Prešernovo gledališče Kranj)

 

Ona + On je nova komedija Gustav Filma. V vlogah zakoncev Petra in Petre blestita Primož Pirnat in Pia Zemljič.

 Povezavi:

Primož Pirnat

Kaja Cencelj, SiGledal, 7. 12. 2010
Občinstvo se odloča po svoje in prav je tako
Lena Gregorčič, SiGledal, 6. 12. 2010
Žlahtni režiser Cavazza, Boris Cavazza
Kaja Cencelj, SiGledal, 2. 12. 2010
Ko enostavno moraš verjeti
Nika Arhar, SiGledal, 3. 12. 2010
Mateja Rebolj, Prešernova nagrajenka 2010
Anita Volčanjšek, SiGledal, 6. 12. 2010
Möderndorferjeva žlahtnost
Pia Brezavšček, SiGledal, 3. 12. 2010
Nagrajenka Prešernovega sklada Maja Delak
Nika Arhar, SiGledal, 9. 12. 2010
V procesu sva se ugledali kot kreativni osebi
Nika Jurov, SiGledal, 8. 12. 2010
»Srce in dušo sem vrgel v pantomimo«
Tea Kovše, SiGledal, 7. 12. 2010
Posebni prispevki k slovenski lutkovni umetnosti
Lena Gregorčič, SiGledal, 10. 12. 2010
Prejetje vsake nagrade je velika čast
Anita Volčanjšek, SiGledal, 10. 12. 2010
Župančič Zupančiču
Lena Gregorčič, SiGledal, 10. 12. 2010
Župančič in Vasja Predan
Kaja Cencelj, Sigledal, 6. 12. 2010
Ko te nagrada radostno potreplja
Kaja Cencelj, Sigledal, 8. 12. 2010
Dvom – edino zagotovilo za živo ustvarjalnost
Kaja Cencelj, Sigledal, 2. 12. 2010
Zalet za nadaljnje gledališke podvige
Kaja Cencelj, SiGledal, 22. 12. 2010
Nagrad za prevajalce manj kot prstov ene roke
Kaja Cencelj, SiGledal, 16. 12. 2010
Nagrade niso merilo za prihodnost
Tea Kovše, SiGledal, 14. 12. 2010
Odmev nagrad 21. Poletnega lutkovnega pristana
Kaja Cencelj, SiGledal, 21. 12. 2010
Potrditev, da sem delovala v pravi smeri
Anita Volčanjšek, SiGledal, 21. 12. 2010
Prostorski koncept, ki (nam) je blizu
Kaja Cencelj, SiGledal, 13. 12. 2010
SNG Maribor – veliki nagrajenec festivala Zlati lev
Kristina Mihelj, SiGledal, 17. 12. 2010
Kje so meje? Ali sploh obstajajo?
Kristina Mihelj, SiGledal, 16. 12. 2010
Nujno je, da se sem ter tja zatrese zemlja
Kristina Mihelj, SiGledal, 15. 12. 2010
Ko se vse sestavi
Kaja Cencelj, SiGledal, 14. 12. 2010
Ko želi človek preseči samega sebe
Anita Volčanjšek, SiGledal, 15. 12. 2010
Komediji ne manjka ničesar
Lena Gregorčič, SiGledal, 22. 12. 2010
Nagrada je čisto intimno zadoščenje
Kaja Cencelj, SiGledal, 20. 12. 2010
Deset let kalejdoskopa Ivane Djilas
Kristina Mihelj, SiGledal, 20. 12. 2010
Študij, poln nepričakovanih odločitev
Lena Gregorčič, SiGledal, 22. 12. 2010
Janez Hočevar - Rifle, prejemnik Borštnikovega prstana 2010
Kristina Mihelj, SiGledal, 21. 12. 2010
Več različnih sodelavcev – večja ustvarjalnost
Kaja Cencelj, SiGledal, 23. 12. 2010
Nagrade za umetnike in nagrade za bralce
Kaja Cencelj, SiGledal, 2. 12. 2010
Nagrade, njihov namen, pomen in vrednost
Kaja Cencelj, SiGledal, 12. 1. 2011
Nekoč del seminarja, danes aktivni pisci in ustvarjalci