V Maribor je okoli 35 tujih gostov prišlo v okviru posebnega programa Festivala Borštnikovega srečanja (FBS), ki se imenuje showcase in je namenjen tujim kritikom, festivalskim programerjem in novinarjem, da spoznajo delo slovenskih gledališč. Medtem ko so jim prejšnja leta prikazali le izbor predstav, si bodo letos po lanski pozitivni izkušnji lahko ogledali vse predstave tekmovalnega in spremljevalnega programa. Posameznik na festivalu preživi povprečno tri dni.
"Zahvaljujoč našemu festivalu slovenska gledališča vsako leto dobivajo vse več pomembnih vabil v tujino, kjer žanjejo pohvale in nagrade. S tem je poslanstvo Festivala Borštnikovo srečanje kot osrednjega promotorja slovenskega gledališča tudi poplačano," je na petkovem odprtju festivala poudarila Predanova, ki je pred sedmimi leti uvedla showcase.
Številni tuji strokovnjaki se vedno znova vračajo v Maribor. Med njimi je hrvaški gledališki kritik Igor Ružič. "Slovenski teater je bil vedno nekaj posebnega na območju nekdanje Jugoslavije. Ko v našem prostoru še ni bilo toliko mednarodnih gostovanj, smo se po novosti stalno obračali proti Sloveniji, k Pandurjem, Živadinovom in podobnim," je povedal na torkovem srečanju z novinarji.
Nove gledališke izraze išče v Mariboru tudi srbski novinar Milan Madjarev, ki spremlja Borštnikovo srečanje že skoraj 20 let. "Videl sem veliko izjemnih predstav," je povedal.
Umetniški koordinator gledališkega festivala v romunskem Temišvarju Zoltan Galovitos je prišel na Borštnikovo srečanje, ker želijo v njegovem mestu, ki bo leta 2021 s srbskim Novim Sadom Evropska prestolnica kulture (EPK), vzpostaviti stičišče različnih gledaliških usmeritev iz regije.
Direktor mednarodnega poletnega gledališkega festivala v Varni Nikolay Iordanov je na ta največji festival v Bolgariji že peljal dela slovenskega režiserja Jerneja Lorencija, ki je v zadnjih letih prejel veliko Borštnikovih nagrad. "Letos je z Iliado požel velik aplavz bolgarskega občinstva," je povedal.
Na letošnjem Borštnikovem srečanju ga seveda najbolj zanimata najnovejši Lorencijevi stvaritvi Učene ženske in Kralj Ubu, z veseljem pa si bo ogledal dela tudi ostalih slovenskih režiserjev na festivalu. "Slovensko gledališče je na zelo visoki umetniški ravni, zato je dobro, da se srečujemo in poznamo med seboj," je povedal.
S Švedske, katere dramatika in gledališče sta letos v središču mednarodnega programa Borštnikovega srečanja, sta v Maribor prišla direktorica gledališkega inštituta ITI Ulricha Johnson in pisatelj Edward Buffalo Bromberg. "Sama še nisem videla veliko slovenskih predstav, a sem o njih veliko prebrala in ugotavljam, da imamo veliko skupnega. Vsi smo v podobnem položaju, ko postaja prodaja vstopnic vedno bolj pomembna," je dejala Johnsonova.
Med prijavljenimi na letošnji showcase so med drugim še britanski kritik Andrew Haydon, umetniški vodja festivala Grec iz Barcelone Ramon Simo, umetniški vodja gledališke akademije iz Šanghaja Baorong Gong, šef gledališkega festivala v finskem Tampereju Miko Jaakkola, programski vodja avstrijske Štajerske jeseni Martin Baasch in predstavnica frankfurtskega gledališča Clara Topic-Matutin.