Dogodki ter bralne uprizoritve v okviru fokusa bodo potekali naslednje tri dni. V okviru včerajšnjega dogajanja se je v prvem delu predstavil Edward Buffalo Bromberg, ki je v kratkem polurnem predavanju razložil trenutno situacijo gledališč in dramatike na Švedskem. Poleg naštevanja glavnih objektov in akterjev je izstopala predvsem njihova tradicija gledališč ter dramatike za otroke. Skupna točka vseh sodobnih švedskih dramatikov je, da so vsi začeli ali pa so se vsaj kdaj ukvarjali z dramatiko za otroke.
Po kratki pavzi je sledila bralna uprizoritev ravno enega izmed tekstov za otroke, Medejina otroka, izpod peresa Suzanne Osten v izvedbi študentov AGRFT. Čeprav je besedilo primarno namenjeno otrokom, zaigra na prave strune tudi pri starejših poslušalcih/bralcih/gledalcih. Sledil je pogovor s prevajalko Vido Sebastian in švedskim režiserjem Michael Cockeom, ki je to besedilo že uspešno postavil na oder, zato je govoril o preprekah, ki jih morajo takšne otroške predstave preseči. Besedilo namreč govori o ločitvi staršev skozi otroške oči ter se spopada s tematiko sramu, krivde, smrti ter samomorilnosti. Razvila se je debata o odgovornosti, ki jo nosi gledališče ter ustvarjalci predstav, ko uprizarjajo te kočljive tematike.
Čeprav naj bi otroke obvarovali pred najslabšim, se jih ne more varovati v neskončnost, gledališče pa ponuja v navezavi z izkušenimi ustvarjalci ter nadarjenimi dramatiki, da se otroci seznanijo s tem na enostaven, neagresiven ter katarzičen način. Otroci so namreč otroci. Svet vidijo takšen kot je – prvinski.
***
Vsebino Biltenov 51. Festivala Borštnikovo srečanje in [B]bloga ustvarjajo študentke in študenti mariborske Filozofske fakultete, ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo in zunanje prostovoljke.
Povezave: