Vesna Hauschild, 20. 11. 2020

Vesna Hauschild bere sodobno slovensko dramo

Vesna Hauschild je dvojezična dramatičarka, performerka in prevajalka. V branje priporoča dramski tekst Jaše Kocelija z naslovom Buda.

Foto: osebni arhiv

Komična drama Jaše Kocelija iz leta 2017 obravnava zelo aktualno tematiko iskanja samega sebe v svetu, kjer se ob številnih stresorjih vsi trudimo obdržati notranji mir. V družbi, kjer so vrednote izmuzljive in odnosi – celo intimni in družinski – pogosto le 'za enkratno uporabo'. To zelo nazorno ponazarja lik Primoža, ki se v vsakdanjem življenju s službo, v kateri šef od njega pričakuje vse in še več, ter družino ne vidi več. Zateka se v meditacijo in spoznava čare in strahote mnogoboštvenih religij, naposled pa doživi 'spoznanje'; presvetlitev. Odloči se, da bo zapustil cono udobja, kar na žalost vključuje tudi dva majhna otroka in ljubečo partnerko Nino, odprl srce in se ''predal tujcem''. "Ne potrebuješ potrditve in varnosti, da na polno živiš," reče, ko se poslavlja od sveta, ki ga pozna. Svet je – kot ugotavlja – ranjen in strahopeten. Z egoističnim pojasnilom "ne potrebujete me", pobaše svoje prihranke in tako kot Buda zapusti svoj dom, družino, starše ter pričakovanja okolice. Z namenom, da se izgubi, da bi se spet našel, klišejsko zakoraka proti Vzhodu. Primož je še v svojih starih časih (preden je spoznal svoja pretekla življenja in se presvetlil) malo govoril in veliko delal. Zdaj sploh več ne govori; v petih letih se bližnjim oglasi le enkrat. Njegov obraz preveva večen poduhovljen nasmešek. Postopoma pridobiva sledilce in – kot je dandanes običaj takšnih in drugačnih influencerjev – napiše knjigo "Čar spoznanja". Njegovi bližnji zares spoznajo, da so besede prazne in da štejejo le dejanja. V njegovem primeru je dejanje pravzaprav strahopeten pobeg, pri katerem najbolj nasrkajo njegovi otroci. Tastu Sreču, ki Primoža nikoli ni maral, se tako potrdi prepričanje, da je zet prava buda-la, ki ne razume, da je treba sprejeti odgovornost, sprašuje se, "zakaj se dela, da je bog". Primož, ki zdaj (dobesedno in metaforično) nastopa kot Bodidarma Daiden, napiše še drugo knjigo in vehementno osvaja srca iskalcev duhovnih spoznanj širom sveta. Ko se vrne v Slovenijo, da bi predaval o teh velecenjenih spoznanjih, se mu ponudi priložnost soočenja s tistimi, ki jih je pustil za seboj ... Dramsko besedilo vsebuje atraktivne in inovativne režijske opombe – didaskalije – ter ponuja zanimive možnosti uprizoritve, sicer pa ga je zabavno tudi zgolj brati. Priporočam vsem, ki ste morda utrujeni od iskanja, morda naveličani ustroja sodobnega sveta, vsem, ki dvomite o bogu ... in vsem, ki ste odprtega duha.

Povezava: Buda

Buda, Jaša Koceli

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Luka Gluvič, 2. 10. 2020
Luka Gluvič bere sodobno slovensko dramo
Gašper Troha, 6. 11. 2020
Gašper Troha bere sodobno slovensko dramo
Jan Pirnat, 23. 10. 2020
Jan Pirnat bere sodobno slovensko dramo
Metka Dedakovič, 13. 11. 2020
Metka Dedakovič bere sodobno slovensko dramo
Vedrana Grisogono Nemeš, 30. 10. 2020
Vedrana Grisogono Nemeš bere sodobno slovensko dramo
Matija Milčinski, 27. 11. 2020
Matija Milčinski bere sodobno slovensko dramo
Vesna Hauschild, 25. 9. 2014
Svetilniki
Vesna Hauschild, 19. 8. 2016
Mednarodna delavnica dramskega pisanja