Lara Paukovič, 8. 1. 2021

Lara Paukovič bere sodobno slovensko dramo

Lara Paukovič (1993, Ljubljana) je pisateljica in publicistka, ki je na literarno prizorišče stopila leta 2017 z romanom Poletje v gostilni (Beletrina). Leto kasneje je na Filozofski fakulteti v Ljubljani magistrirala iz anglistike in primerjalne književnosti, zdaj pa je samostojna ustvarjalka in novinarka tednika Mladina. Ob tem na pomembnejših slovenskih literarnih portalih in v revijah objavlja zgodbe, kritike, intervjuje in eseje, napisala je tudi nekaj besedil za gledališke liste. Njen drugi roman z naslovom Malomeščani je leta 2019 izdala založba Litera. V branje priporoča dramski tekst Naše skladišče Tjaše Mislej.

Foto: osebni arhiv

Naše skladišče, letos nagrajeno z Grumovo nagrado, je eno tistih večnih besedil, za katero si upam napovedati, da bo preživelo ta čas in prostor in ga bodo lahko z enako aktualnostjo brali in v njem odkrivali sledi sedanjosti čez petdeset ali sto let, tako kot na primer danes beremo Cankarjeve drame – razen če kapitalizem propade, a trenutno kljub koronakrizi nič ne kaže, da bi se to kaj kmalu zgodilo. Le da Tjaši Mislej uspeva nekaj, po čemer Cankar ni ravno slovel: nezavidljive usode svojih junakov, malih ljudi, ki, če si izposodim naslov kolumne Aljoše Harlamova izpred nekaj let, živijo po načelu "Delati, delati, umreti", predstavlja skozi humorno prizmo, ne da bi jih pri tem banalizirala, v njihovo govorico pa spretno vpleta sleng z dobro odmerjenimi občasnimi vulgarizmi, kar pripomore k pristnosti – bržkone tudi zato drama ravno tako doseže želen učinek, če jo samo beremo, ne nujno na odru – in elemente popularne kulture. Med skladiščnimi delavkami, ki jim daje Tjaša Mislej glas, bi lahko bil/-a kateri/-a koli izmed nas – na primer kot Maria, diplomantka primerjalne književnosti, ki v svoji stroki ne dobi službe, zato pač dela v skladišču in med odmori za malico piše knjigo ("o ženskih junakinjah, ker je to zdaj moderno", cinično komentira njena sodelavka), s katero ji bo, si domišlja, morda uspelo, ali pa kot Evelin, ki bi rada v dobi, ko je vsak lahko slaven za pet minut, prišla do svoje instant slave, namesto da na police skladišča zlaga produkte, ki jih sama zaradi pomanjkanja časa komaj kdaj užije. Besedilu se pozna, da je Tjaša Mislej na njem delala nekaj let in v več etapah, da je prišla do končne različice, v kateri prav vsaka beseda stoji na svojem mestu in ima vsak prizor premišljeno funkcijo. Veselim se njenih prihodnjih izdelkov in uprizoritev, ki jim bodo, upam, sledile.

Povezava: Naše skladišče

Naše skladišče, Tjaša Mislej

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Povezani dogodki

Vesna Hauschild, 20. 11. 2020
Vesna Hauschild bere sodobno slovensko dramo
Manja Žugman, 18. 12. 2020
Manja Žugman bere sodobno slovensko dramo
Matija Milčinski, 27. 11. 2020
Matija Milčinski bere sodobno slovensko dramo
Joži Rode, 11. 12. 2020
Joži Rode bere sodobno slovensko dramo
Gaja Višnar, 4. 12. 2020
Gaja Višnar bere sodobno slovensko dramo
Nina Valič, 15. 1. 2021
Nina Valič bere sodobno slovensko dramo
Birgit Van Ackere, 22. 1. 2021
Birgit Van Ackere bere sodobno slovensko dramo
Neža Vengust, 5. 2. 2021
Neža Vengust bere sodobno slovensko dramo
Matic Ferlan, 12. 2. 2021
Matic Ferlan bere sodobno slovensko dramo
Benedikt Ličen, 19. 2. 2021
Benedikt Ličen bere sodobno slovensko dramo
Lara Paukovič, 17. 10. 2019
Paradoks ženske svobode
Lara Paukovič, 11. 12. 2020
Pismo gledališču