Zgodba se začne z praznovanjem petinšestdesetega rojstnega dne lastnika največje plantaže bombaža ob delti Misisipiju, Veliki očka Pollitta. Istočasno sluti, da se mu bliža konec življenja. Tako se v smrtnem strahu pred neozdravljivo boleznijo poraja vprašanje, ki kar visi v zraku in je dokaj klasično in zelo preprosto: kateremu od svojih dveh sinov bo zapustil premoženje? Vprašanje, ki je tesno povezano z »moškostjo« in nasledstvom v mnogih kulturah in časih. Rajši od starejšega Gooperja, uspešnega pravnika in očeta petih otrok, ima očka Pollitt mlajšega sina Bricka, nekdanjega nogometaša in športnega komentatorja, ki pa se že vse od smrti prijatelja Skipperja predaja alkoholu. Za to, da se je Skipper, na katerega so vezala Bricka globoka prijateljska in bržkone tudi mukoma zatajevana homoerotična čustva, zapil in kmalu zatem umrl, Brick posredno krivi svojo ženo Maggie (lepa in polna življenja). V vse večji apatiji in zasvojenosti s pijačo jo intimno zavrača ter ji s tem razblinja upe na materinstvo in dediščino. Iz tega izhajajoča osamljenost in spolni konflikti so priljubljena tema dramatika.
Toda Maggie se poda v boj z oznanilom lažne nosečnosti. Noče se več počutiti kot mačka na vroči pločevinasti strehi. Po drami, za katero je Tennessee Williams leta 1955 prejel Pulitzerjevo nagrado, je tri leta pozneje nastala filmska uspešnica z nepozabnima Elizabeth Taylor in Paulom Newmanom v vlogah Maggie in Bricka. Mojstrsko izpisana drama o človeškem pohlepu, obupu, samoti in neuresničeni strasti še danes velja za eno najboljših besedil ameriške in svetovne dramatike. Je ena njegovih najbolj znanih dram. In njegova najljubša.
***
Bilten - informator Festivala Borštnikovo srečanje ustvarjajo študentje ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo, študentke mariborske Filozofske fakultete in sodelavci portala SiGledal.
Povezave:
Bilten FBS 1
Bilten FBS 2
Bilten FBS 3
Bilten FBS 4