Katja Černe, 21. 10. 2011

Moč zapeljevanja

Prispevek iz Biltena FBS 8: Karl Schónherr, Hudič babji (Tekmovalni program in Showcase 46. Festivala Borštnikovo srečanje, na sporedu 21. 10. 2011, ob 19.30).
:
:
foto: Miha Fras
foto: Miha Fras
foto: Miha Fras
foto: Miha Fras
foto: Miha Fras
foto: Miha Fras

S tihotapci ni dobro češenj zobati. Z graničarji tudi ne. Še manj pa - z ženskami. Vsak od naštetih ima namreč določeno moč. Možato, skrivnostno, racionalno, pravno, zakonsko, čustveno, erotično. Katera je najmočnejša? Katera ima lahko najbolj fatalne posledice? Po ogledu uprizoritve najbolj znanega dela avstrijskega dramatika Karla Schönherrja Hudič babji v režiji Mateje Koležnik z odgovorom morda ne bomo več tako odlašali.

Nekje v planinah blizu meje na Tirolskem v samotni hiši živi poročen par - mlada ženska (Viktorija Bencik) in bolehen mož (Gregor Čušin). Nihče si ne bi mislil, da bogatita s pomočjo tihotapcem. Dokler ne pride nov carinski komandant in ju želi razkrinkati s pomočjo mladega graničarja (Jurij Drevenšek). Ta naj bi zapeljal ženo in tako od nje dobil priznanje, željene podatke in dokaze o nelegalnem pridobivanju premoženja. Hkrati pa mož nagovarja ženo, naj zapelje graničarja in ga tako ukroti. Vsak nekaj pričakuje od nje, ona pa je hkrati samostojna oseba in lutkica (vendar ne njiju, temveč lastnih čustev, nagonov). Splete se torej ljubezenski oziroma erotični trikotnik, nevarna igra razmerij moči, ki počasi uhaja izpod nadzora.

Jasno je, da se tovrstna manipulacija s čustvi, varanje drugih in samega sebe, ne more izteči ravno srečno. Stopnjevano zapletanje odnosov med dvema moškima in eno žensko vodi v tragični spopad na koncu. Ampak kaj je tisto, kar poganja njihovo nerazumsko obnašanje? Zaljubljenost? Ljubezen? Erotika? Konec koncev je bil pohlep tisti, ki je vse to sprožil. Pohlep po denarju (s strani moža in žene) ter po napredovanju (s strani graničarja).

V vsakem primeru pa gre za nekaj temeljno človeškega, gre za globoke želje (po bogastvu, statusu, spolnosti, ljubezni ali čem drugem), ki pronicajo na plan. Kakšne so lahko posledice, če se jim prepustimo, oziroma, če ne obvladujemo več lastnega ida, pa si lahko ogledamo v Hudiču babjem.

***

Bilten - informator Festivala Borštnikovo srečanje ustvarjajo študentje ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo, študentke mariborske Filozofske fakultete in sodelavci portala SiGledal.

Povezave:

Bilten FBS 1
Bilten FBS 2
Bilten FBS 3
Bilten FBS 4

 

FBS

Povezani dogodki

Katja Černe, 22. 10. 2011
Prodati dušo za Mefista
Katarina Košir, 22. 10. 2011
Osmrtnica
Viktorija Aleksovska, 21. 10. 2011
Sladko-kislo življenje
Katja Černe, 21. 10. 2011
"Gnus. Lažnivost."
Katja Černe, 15. 10. 2011
AGRFT gostuje
Katarina Košir, 15. 10. 2011
Prazno platno, ki kliče po barvah resnice
Katja Černe, 22. 10. 2011
Zakaj.
Rok Andres, 16. 10. 2011
Misli ob Slikah
Vita Zgoznik, 17. 10. 2011
Pravljica
Ana Obreza, 17. 10. 2011
Za funt mesa beseda besedo da
FBS, 17. 10. 2011
Uvod v ekonomijo?
Vita Zgoznik, 18. 10. 2011
Umetnost = življenje.
Katarina Košir, 22. 10. 2011
Kdo ali kaj je gledalec?
Katja Černe, 19. 10. 2011
Goga, prestolnica Slovenije
Ana Obreza, 19. 10. 2011
Bartleby, pisar
Viktorija Aleksovska, 19. 10. 2011
Kultura vs. protest
Mojca Ketiš, 20. 10. 2011
Mačka na vroči pločevinasti strehi
Katja Černe, 19. 10. 2011
Goga, prestolnica Slovenije
Katja Černe, 22. 10. 2011
Zakaj.
Katja Černe, 22. 10. 2011
Prodati dušo za Mefista