Na včerajšnjem literarnem popoldnevu so nam Malina Schmidt Snoj, Ivo Svetina in Denis Poniž predstavili sodobno in malo manj sodobno dramatiko ter specifične tematike v zvezi z njo. Predstavitev se je odvijala v Kibli, vodil jo Robert Titan Felix s sogovornico Viktorijo Aleksovsko.
Predstavljenih je bilo prvih pet knjig v sklopu predstavitev izbranih knjig na Festivalu Borštnikovo srečanje, in sicer slednje: P. Božič: Dve igri iz Pekarne in Še preden se je svet začel, D. Poniž: Cenzura in avtocenzura v slovenski dramatiki in gledališču 1945–1964, M. Schmidt Snoj: Tokovi slovenske dramatike ter Slovenski gledališki letopis 2009/2010. Vseh pet knjig je tako in drugače pomembnih bodisi za raziskovanje zgodovine dramatike bodisi za pregled nad trenutnim stanjem in pa tudi kot izvrstna podlaga za bodoče študije le-te.
Ivo Svetina in Denis Poniž sta nas podrobno seznanila z delovanje in ustvarjanjem Petra Božiča, enega najmarkatnejših dramskih ustvarjalcev v povojnem obdobju. Božič je s svojo izvirnostjo in prepoznavnim slogom obogatil ne samo slovensko dramsko sceno, temveč je segel tudi onkraj meja. Kot sta sogovornika povedala, je Peter Božič ime, ki nikakor ni do konca raziskano in mu bo treba posvetiti še nekaj študij, da bi lahko v celoti prepoznali njegov prispevek k slovenski dramatiki. Denis Poniž je predstavil tudi svojo knjigo na temo cenzure in avtocenzure in nam razkril kratko zgodovino cenzure doma in po svetu. Poleg tega je odprl vprašanje potrebe po cenzuri, pod vprašaj postavil smisel skrite in odkrite cenzure in podvomil v primernost samocenzure (tj. zakaj bi se avtor žele samocenzurirati?). Posebnost in prednost te knjige je, da je v slovenskem in angleškem jeziku. Malina Schmidt Snoj je predstavila Tokove slovenske dramatike, prvo na enem mestu zbrano zgodovino dramatike pri nas, za študij katere se je do zdaj uporabljal le prevod tujega dela. To delo je pomembno tako za študente, profesorje kot tudi za laične vedoželjneže, saj je avtorica z očitnim pedagoškim čutom na enem mestu zbrala zgodovino slovenske dramatike, ki jo je poprej predavala. Na žalost pa ta knjiga (še) ni užila tolikšnega zanimanja, kot bi ga morala ali pa se sodobna literarna stroka še ne zaveda njenega pomena in vloge, je pripomnil Svetina. Kot zadnji je bil predstavljen Slovenski gledališki letopis za sezono 2009/2010, ki popisuje 187 premiernih uprizoritev in 208 različnih repriz 56. Slovenskih institucionalnih, zunajinstitucionalnih in tudi vidnejših polpoklicnih gledališč in gledaliških skupin. Letopis zajema tudi popis glasbenega in lutkovnega gledališča ter plesne umetnosti. Poleg tega so za nazoren in podroben pregled posebej popisane uprizoritve posameznih gledališč po kronološkem zaporedju, posebej avtorji z naslovi del, naslovi z avtorji del, vključena je tudi statistična preglednica, vsi gledališki festivali, priznanja in nagrade v sezoni 2009/2010 ter bibliografija knjig in serijskih publikacij v tej sezoni.
***
Bilten - informator Festivala Borštnikovo srečanje ustvarjajo študentje ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo, študentke mariborske Filozofske fakultete in sodelavci portala SiGledal.
Povezave:
Bilten FBS 1
Bilten FBS 2
Bilten FBS 3
Bilten FBS 4