Drama govori o vojni. Ta svetovni fenomen, ki se ponavlja in ponavlja v najrazličnejših oblikah in vseh obdobjih našega bivanja, me nagovarja že od nekdaj. Zakaj se ga človeštvo tako neusmiljeno oklepa? Tema, ki napaja mnoge literarne tekste in ni nikoli izčrpana do konca. Pogum, da se je lotiš, je velik, a kdaj morda premalo selektiven. Simona Semenič ga je zbrala ravno prav in napisala dramo, ki se vojne loteva novo, sveže, aktualno, saj aktivno poseže v dramsko formo, ki nagovarja že sama po sebi.
Vprašanje o glavnem junaku drame ni enostavno in morda tudi nesmiselno. Ves čas prisotne so kuharice, ki so povezovalke, pripovedovalke in komentatorke celotnega dogajanja. Malce stereotipno, pa vendar duhovito, je njihovo 'vsevedenje' predstavljeno preko same dejavnosti, ki jo opravljajo - lupljenja krompirja. Spominjajo na klepetave branjevke na tržnici ali kmetice na deželi, ki si ob skupnih kmečkih opravilih izmenjujejo novice. Srhljivo je pomisliti, da to niso nepomembne kmečke čenče, ampak grozoviti dogodki zgodovine. Tragičnost omilijo s pripovedovanjem o vsakodnevnih stvareh, o kuhanju različnih jedi, receptih in dostavi krompirja, vendar jo hkrati tudi okrepijo, saj je kuhanje za vojake vedno prežeto z njihovimi usodami – koliko jih bo sploh še prišlo na kosilo? Morda nihče? Dajejo občutek, da so v svoji kuhinji 'zaprte' že od vekomaj, so brezčasne in vedno prisotne. Kuhajo za vojake vseh držav, vseh vojn, vseh let in stoletij. Besedilo je tako vedno korak pred nami. Govori o resničnih zgodovinskih dogodkih treh 'sofij': Sophie Magdalene Scholl (1921-1943), nemške študentke, upornice proti nacistični diktaturi; Sofije LvovnePerovskajeve (1853-1881), ruske revolucionarke in Marie-Sophie Germain (1776-1831), francoske matematičarke, fizičarke in filozofinje.
Tudi nam, občinstvu, dajo kuharice začrtano mesto v sami drami, saj nas že od začetka direktno nagovarjajo. V drami smo to, kar smo. Gledalci in opazovalci zgodovine, ki smo prišli na predstavo o sedmih kuharicah, štirih soldatih in treh sofijah. Iluzija odra in zgodbe je prekinjena, zgodovina in usode ljudi, ki se nam prikazujejo na odru so resnične, so del naše sedanjosti, nas samih in mi (p)ostajamo del njih.
Povezava: Simona Semenič, sedem kuharic, štirje soldati in tri sofije