Rok Andres, 19. 10. 2013

Zakaj Festival spričo teh časov?

Če se ozremo na naslovnice časnikov, po obrazih ljudi v naši bližini, na splošno nezadovoljstvo in (kar je najbolj zaskrbljujoče) naraščajočo apatijo, se lahko brez slabe vesti vprašamo, čemu sploh gledališki festival.
:
:

Foto: Matej Kristovič

Čemu? Morda zato, da pokažemo, da (še) smo. Ali ker čutimo pripadnost neki neotipljivi gotovosti, ki nas žene v vedno novo ustvarjanje, ki ga ritualno podelimo s strokovno javnostjo, žirijo in publiko? Gre za smelost? Napuh? Prevzetnost? Ali vztrajamo v prihajanju na Festival zgolj zaradi neke nostalgije, daljnega čustva, ki nam vzbuja domačnost in pripadnost? Naši odgovori, izgovori in pojasnila, lahko osvetlijo temeljno vprašanje: Zakaj smo tu?

Nacionalni gledališki festival je več od izložbenega prikaza naše najboljše produkcije. Je identifikator, ki nam vsako leto pokaže, kdo smo bili in kdo bomo. Kaže nam ljubezen do jezika in spodbuja dialog ter sožitje med različnimi uprizoritvenimi praksami in nacionalnostmi. Borštnikovo srečanje je v teh čudno mračnih časih lahko snop luči, ki nam kaže, da pot naprej je. Od vseh strani zasuti z novicami, ki ne dajejo upanja, postane umik v temo dvorane, umik v spovednico, kjer se lahko soočimo s sabo, svojimi strahovi in to delimo z liki, ki živijo in umirajo ter s sogledalci v intimni skupnosti gledališča. Vsakega od nas prižene v mariborski jesenski čas nekaj drugega. Morda prav umik pred časom, ki se je zažrl v naše kosti in postal paranoja vseh generacij. Festival spričo teh časov mora ostati, ne le zaradi ustvarjalcev, ampak zaradi vseh, ki jim na hladne večere lahko nudi uteho ali kaže cilj. In vsi vemo, da je noč tik pred prvim svitom najbolj temna.

***

Bilten - informator Festivala Borštnikovo srečanje ustvarjajo študentje ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo, študentke mariborske Filozofske fakultete in sodelavci portala SiGledal.

Povezave:

FBS

Povezani dogodki

Alenka Mrakovčić, 19. 10. 2013
Dvojina za tri pare in štiri plesalke
Sara Korošec, 26. 10. 2013
Umetnost in izobraževanje
Nina Zupančič, 21. 10. 2013
V znamenju barv
AB, 25. 10. 2013
Knjige na FBS: Tretji dan
ŽŽ, 23. 10. 2013
Dnevniški zapis
Sandi Jesenik, 26. 10. 2013
Preživeti in živeti z odrsko umetnostjo
Ana Lorger, 26. 10. 2013
Dnevnik
Iza Strehar, 23. 10. 2013
Od kje izvira potreba po umetnosti?
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Smo kot velika sadna solata.«
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Vsako leto sem videl nekaj izjemnega.«
Viktorija Aleksovska, 26. 10. 2013
Ali Madonna hodi v gledališče?
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Imate izjemno močno kulturo.«
Sara Korošec, 22. 10. 2013
Kulturne migracije in centralizacija
KiM, 22. 10. 2013
Ko golota postane klasika
Nina Zupančič, 21. 10. 2013
Also sprach Cage