Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013

»Radovednost je temeljna človekova lastnost, temu sledi tudi potreba po širjenju obzorja, če tega ni, se bomo zaprli vase«

Pogovor z Aljo Predan, umetniško direktorico Festivala Borštnikovo srečanje.
:
:

foto: Matej Kristovič, Boštjan Lah / Festival Borštnikovo srečanje

Kakšni so tvoji in vtisi gostov o letošnjem Festivalu?

Zelo sem zadovoljna s Festivalom, tudi tuji gostje so zadovoljni, to vemo po odzivih, ki jih slišimo in mnenjih, ki jih dajejo na pogovorih. Danes je bilo izrečenih že nekaj ponudb za gostovanja predstav v različnih predelih Evrope, in če bodo le-te uresničene, to pomeni veliko zmago za Festival.

Kaj pa fokusi, razvijajo se že nekaj let, vedno bolj so prepoznavni in obiskani. Kaj nam prinesejo?

Prinesejo uvid v sodobno mednarodno dramatiko, ki ni angleškega ali nemškega izvora, ne vemo veliko o švedski, nizozemski, španski dramatiki… Želimo si, da bi fokuse obiskovalo več dramaturgov, ker gre vendarle za scenska branja, pa tudi želimo si ljudi, ki jih bi novi teksti zanimali, ljudi, ki načrtujejo nove sezone. Radovednost je temeljna človekova lastnost, temu sledi tudi potreba po širjenju obzorja, če tega ni, se bomo zaprli vase.

Kakšen predznak imajo načrti za prihodnosti? So pesimistični ali optimistični?

Načrti niso pesimistični, župan Mestne občine Maribor je obljubil paritetni delež, kakršnega daje tudi država za program, tako bomo nekaj tisočakov bogatejši, upamo tudi, da ne bodo v takem odstotku padala sponzorska sredstva. Vsako leto dobimo še mednarodna sredstva, tako je nizozemski fokus v celoti financirala Nizozemska, na mednarodne prilive pa računamo tudi v prihodnje, ko bo na vrsti španski fokus.

Načrtujete, da se bo program povečeval?

Program bi se težko povečeval, ne vem, če je to sploh smiselno, namreč ljudje lahko konzumiramo vsebine samo do neke stopnje, potem pa se naša koncentracija izgubi in nam je pravzaprav vseeno. Bistvo ni v kvantiteti, bolje, da je mednarodnih predstav manj, pa so te kvalitetnejše, kot da za vsako ceno povečujemo program. Zaradi uprizoritvenih zmogljivosti Maribora je praktično nemogoče povečevati program, poleg tega je Borštnikovo srečanje v prvi vrsti nacionalni festival, tak tudi ostaja, to je njegova misija.

Se vam zdi, da Festival z leti pridobiva na prepoznavnosti v tujini?

Festival že leta gradi na mednarodni prepoznavnosti, slednjo si je tudi zgradil, nenehno o Festivalu dobivamo odzive, poznajo nas vsepovsod. Spoznavanju smo namenili tudi kratko srečanje med tujimi gosti, predstavniki slovenskih gledališč in novinarji v Vetrinjskem dvorcu. Ljudje, ki se ukvarjajo z gledališčem se tukaj lahko spoznajo, mi pa od njih dobimo feedback. Naši mednarodni gostje so ljudje, ki veliko hodijo po svetu po različnih festivalih in tako širijo glas o Borštnikovem srečanju, res je, da veliko teh ljudi poznam osebno, ampak brez tega ne gre.

Se bo tako zgradila močna trgovska znamka?

Upam, da se bo to zgodilo. Če bo šlo tako naprej, bo prišlo do močne trgovske znamke, ampak to zahteva čas, tega se ne da doseči v petih letih. Borštnikovo srečanje je potrebovalo 30 let, da je dobilo svojo veljavo, njegova prepoznavnost in gradnja močnejše trgovske znamke se bo nadaljevala, če bodo prišli mladi ljudje in pristopili z neko novo energijo.

***

Bilten - informator Festivala Borštnikovo srečanje ustvarjajo študentje ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo, študentke mariborske Filozofske fakultete in sodelavci portala SiGledal.

Povezave:

FBS

Povezani dogodki

Sandi Jesenik, 26. 10. 2013
Preživeti in živeti z odrsko umetnostjo
Sara Korošec, 26. 10. 2013
Umetnost in izobraževanje
Ana Lorger, 26. 10. 2013
Dnevnik
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Smo kot velika sadna solata.«
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Vsako leto sem videl nekaj izjemnega.«
Viktorija Aleksovska, 26. 10. 2013
Ali Madonna hodi v gledališče?
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Imate izjemno močno kulturo.«
Rok Andres, 19. 10. 2013
Zakaj Festival spričo teh časov?
Alenka Mrakovčić, 19. 10. 2013
Dvojina za tri pare in štiri plesalke
Nina Zupančič, 21. 10. 2013
V znamenju barv
Nina Zupančič, 21. 10. 2013
Also sprach Cage
KiM, 22. 10. 2013
Ko golota postane klasika
Sara Korošec, 22. 10. 2013
Kulturne migracije in centralizacija
Iza Strehar, 23. 10. 2013
Od kje izvira potreba po umetnosti?
ŽŽ, 23. 10. 2013
Dnevniški zapis
AB, 25. 10. 2013
Knjige na FBS: Tretji dan
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Smo kot velika sadna solata.«
Rok Andres, Nina Zupančič, 26. 10. 2013
»Vsako leto sem videl nekaj izjemnega.«
Simon Belak, Rok Andres, Nina Zupančič, 16. 5. 2012
(Kratka) meditacija o času