Žiga Brdnik, 5. 1. 2018

Žiga Brdnik bere sodobno slovensko dramo

Novinar in filmski kritik Žiga Brdnik je štafeto branja sodobne slovenske dramatike sprejel iz rok Nike Bezeljak. S pomočjo SiGledalovega iskalnika je prebrskal bazo sodobnih slovenskih dramskih besedil in se odločil, da obiskovalcem portala v branje priporoči tekst 24ur Simone Semenič.
:
:

Žiga Brdnik / Foto: Nejc Ketiš

Kje so danes partnerski odnosi, ko dan nima več dovolj (24) ur za delo, družino, hobije, šoping, potrošnjo, fitnes, facebook frende, čivke, tri elektronske nabiralnike, branje novic (na 24ur), žolčno komentiranje, brskanje po forumih, iskanje receptov, gonjenje za popolno postavo, najlepšo obleko, najmodernejšim računalnikom, najsposobnejšim pametnim telefonom, največjo televizijo, zadnjim škandalom …? Kdo se v konstantnem šumu medijske prenasičenosti televizije, radia, spleta, socialnih omrežij, časopisov, prodajnih uspešnic, blockbusterjev, video platform, neskončnih serij in filmčkov o mačkah še lahko po tihem, iskreno, odkrito, temeljito, brez zadržkov, brez pomislekov, brez distrakcij, brez pričakovanj iz oči v oči pogovarja, druži, dotika, se ljubi, seksa, fuka, uživa? Blagor mu, komur še uspeva, za vse ostale je drama 24ur Simone Semenič vsekakor vredna premisleka, da jo uvrstijo v svoj natrpani urnik. In medtem izklopijo pametni telefon, odložijo prenosnik in ugasnejo televizijo. Partnerski odnosi zaradi teh dobrih 2 ur (22 jih še vedno ostane) ne bodo tako trpeli, razmislek ob prebranem pa bo sprožil kakšno iskrico za izstop iz te norišnice ali vsaj odkrit, sproščen, samoironičen, samozdravilen nasmešek. Ta pa je tako ali tako že prvi in nujni korak k distanci do hiperkapitalističnih, hiperinformatičnih, hiperkomunikacijskih, hiperpsevdoindividualističnih, površinskih odnosov, ki jih tako pogosto gojimo.

Povezava: Simona Semenič: 24ur

Simona Semenič, 24ur

V rubriki »Izvolimo dramo« beremo sodobne slovenske drame in se nad njimi iskreno navdušujemo ter jih predvsem priporočamo v branje vsem obiskovalcem portala SiGledal. Ideja za to početje se je porodila Simoni Semenič na okrogli mizi Sodobna dramatika, ki je potekala v okviru festivala dramske pisave Vzkrik (24. 3.–26. 3 2017).  Ime rubrike je predlagala Grumova nagrajenka 2017, Simona Hamer, ki je tudi prva izvolila dramo in za naslednje branje nominirala bralca po svojem izboru in presoji, ta pa bo bralce slovenskih dram nominiral dalje. S to verižno igro ali z verižnim eksperimentom želimo predvsem promovirati branje sodobne slovenske drame, saj iskreno verjamemo, da si sodobna slovenska drama zasluži biti (vsaj) prebrana. 

Rok Bozovičar, 12. 1. 2018
Rok Bozovičar bere sodobno slovensko dramo
Nika Bezeljak, 22. 12. 2017
Nika Bezeljak bere sodobno slovensko dramo
Nadina Štefančič, 5. 1. 2018
Nadina Štefančič bere sodobno slovensko dramo
Zala Norčič, 1. 12. 2017
Zala Norčič bere sodobno slovensko dramo
Katja Perat, 22. 12. 2017
Katja Perat bere sodobno slovensko dramo
Iva Krajnc Bagola, 8. 12. 2017
Iva Krajnc Bagola bere sodobno slovensko dramo
Metka Damjan, 8. 12. 2017
Metka Damjan bere sodobno slovensko dramo
Manca G. Renko, 15. 12. 2017
Manca G. Renko bere sodobno slovensko dramo
Tanja Lužar, 15. 12. 2017
Tanja Lužar bere sodobno slovensko dramo
Andrej Tomažin, 19. 1. 2018
Andrej Tomažin bere sodobno slovensko dramo
Robert Bobnič, 2. 2. 2018
Robert Bobnič bere sodobno slovensko dramo
Simon Smole, 26. 1. 2018
Simon Smole bere sodobno slovensko dramo
Muanis Sinanović, 9. 2. 2018
Muanis Sinanović bere sodobno slovensko dramo
Alma R. Selimović, 16. 2. 2018
Alma R. Selimović bere sodobno slovensko dramo
Jan Krmelj, 16. 2. 2018
Jan Krmelj bere sodobno slovensko dramo
Bine Debeljak, 16. 2. 2018
Bine Debeljak bere sodobno slovensko dramo
Nataša Živković, 23. 2. 2018
Nataša Živković bere sodobno slovensko dramo