GREMO VSI!
Teden pred premiero je predstava Gremo vsi! (z neverjetnim Maskinim linkom http://www.maska.si/index.php?id=154&tx_ttnews[tt_news]=1137&cHash=46d9a48d5442f6008b89ac1caaded577) približno enako jasna kot priložena slika. Se pravi: super.
Gremo vsi! že sedaj izgleda otvoritveno.
KRATKA DIGRESIJA
Ste zidar? Ste že kdaj videli kak raven zid? Pravnica? Ste že videli dobro sestavljeno pogodbo? Prodajalec? Obstajajo popolnoma zadovoljne stranke?
Ko gledam gledališče, vidim napake. In pomisleke. Če je res dobro, občutim zavist ali občudovanje.
Gremo vsi! me razoroži še preden začnem: na odru so ljudje (glasbenice in glasbeniki), ki znajo stvari, o katerih nimam pojma, hkrati pa gledališče delajo zares, s prve in nalašč.
DALJŠA ASOCIACIJA
Začasno avtonomna cona je bil projekt plesalcev Mateja Kejžarja in The Stroj. Gledat sem ga šel z velikim zanimanjem, ker sta mi obe avtorski poetiki blizu. Strojevci delajo odlično glasbo, Kejžar pa je eden boljših slovenskih koreografov. Ampak kombinacija ni delovala.
Strojevci so bili preveč. Preveč resnični? Telo, ki ustvarja glasbo, je živo na neposredovan način, živo je kot inštrument, ki ga drži v rokah ali v grlu. Živo je v ritmu in nujnosti, ki ju narekuje komad. Gib tega telesa je resničen, njegova estetskost je postranska.
In prav zato je lepa. Torza mladeničev, ki udrihajo po sodih in se svetijo v lastnem potu. In na drugi strani plesalci in plesalke, ki vrhunsko nadzorujejo vsak gib, vsako mišico. Slednji pomen gradijo simbolno, abstraktno (prvi naivno). Stroj jih je enostavno povozil. Nisem jih videl.
BISTVENO OSREDOTOČENJE
V Gremo vsi! se bistveno osredotočenje, premik od resničnega odra glasbenikov k resničnemu odru perfomerjev, zgodi. Ne zvemo, ali se je v procesu (Mare na tiskovki: "ki ga lahko samo zavidamo") zgodil premišljeno (zavist) ali pa samo zaradi odlične zasebe (občudovanje). A zgodi se.
Ekipa, ki sem jo videl danes, ima ustvarjalnega prostora za odličnost na voljo še ogromno. A ima tudi teden časa. In ne more razpast.
V vsakem vdihu, vsakem pogledu, se je videlo, da uživajo in da so. Tam, zraven, zares.
NUJNA SKEPSA
Na otvoritvi bom z vami. In še vedno lahko zajebejo. Lahko pozabijo, kdo so. Lahko se jim podre krhka struktura biti tu, ki je krhka vsebinsko, saj je govora o odhajanju.
Lahko se jih slabo sliši.
A kar sem videl danes, je glasno, jasno in uglašeno.
Maska (in Bunker in Exodos) in Mare (in Jaka in Miha in Matija in Polona in Tina in Irena), projekt 46d9a48d5442f6008b89ac1caaded577 vam uspeva.
Hvala za pozornost,