Vojko Belšak, 9. 4. 2010

Vojko Belšak

Kaj si igralec želi od gledališke kritike? - Mladi, ki bi radi pisali o gledališču, bi morali biti nujno soudeleženi v procesu dela. Lahko se jih imenuje kot asistent dramaturgije zaradi mene. Šele tako bodo dobili vpogled v gledališko delo iz prakse, ki jo lahko potem cepijo s teoretičnim znanjem in eventualno osebnim pogledom.
:
:

foto Arhiv SLG Celje / Damjan Švarc

Zame bi bilo presenečenje, če bi sploh kak kritik imel vsaj približno pojma kaj in kakšno gledališče danes sploh je. Večina jih piše itak samo o sebi in SVOJIH dojemanjih. Seveda brez strokovne distance, ki bi mu nudila vsaj kulturno mero objektivnosti. Če in kadar berem kritiko, dobim občutek, da jih igralci napadamo. O režiserjih si itak ne upajo pisat, ker so intelektualne avtoritete ("čeprav v resnici manjše od njih samih"). To, da pa pojma nimajo o trgu,ki mu je podvrženo tudi gledališče, da se žanrsko spogleduje z vsemi ostalimi možnimi oblikami izražanje, da preden si je ON ali ONA sam-a ogledal-a predstavo, je igralec že posnel reklamo, film, sinhronizacijo, podojil in skidal hlev v katerem se nahaja sodobna družba ... o tem, da si to sploh lahko predstavlja, bi bilo utopično razmišljati. Vsi smo v istem dreku, ampak eni imamo vsaj malo možnosti ustvarjalne izbire.

PS.
Sprašujem se, če ima o tem sploh še smisel govoriti.

 

Povezave:

- Vojko Belšak na Geslu
- Vojko Belšak na Repu

Vojko Belšak

Tadej Toš, 8. 4. 2010
Tadej Toš
Boris Cavazza, 8. 4. 2010
Boris Cavazza
Ivan Peternelj, 8. 4. 2010
Ivan Peternelj
m, 15. 6. 2010
Zajetje vseh kontekstov
Vlado Novak, 9. 4. 2010
Vlado Novak
Eva Kraš, 9. 4. 2010
Eva Kraš
Milada Kalezić, 22. 4. 2010
Milada Kalezić
Ksenija Mišič, 22. 4. 2010
Ksenija Mišič
Zvezdana Mlakar, 22. 4. 2010
Zvezdana Mlakar
Petra Govc, 22. 4. 2010
Petra Govc
Blaž Šef, 31. 5. 2010
Blaž Šef
Sigledal, 2. 6. 2010
Kakšno kritiko želi gledalec?