Vojko Belšak

Avtor: Vojko Belšak

Kaj si igralec želi od gledališke kritike? - Mladi, ki bi radi pisali o gledališču, bi morali biti nujno soudeleženi v procesu dela. Lahko se jih imenuje kot asistent dramaturgije zaradi mene. Šele tako bodo dobili vpogled v gledališko delo iz prakse, ki jo lahko potem cepijo s teoretičnim znanjem in eventualno osebnim pogledom.


foto Arhiv SLG Celje / Damjan Švarc

Zame bi bilo presenečenje, če bi sploh kak kritik imel vsaj približno pojma kaj in kakšno gledališče danes sploh je. Večina jih piše itak samo o sebi in SVOJIH dojemanjih. Seveda brez strokovne distance, ki bi mu nudila vsaj kulturno mero objektivnosti. Če in kadar berem kritiko, dobim občutek, da jih igralci napadamo. O režiserjih si itak ne upajo pisat, ker so intelektualne avtoritete ("čeprav v resnici manjše od njih samih"). To, da pa pojma nimajo o trgu,ki mu je podvrženo tudi gledališče, da se žanrsko spogleduje z vsemi ostalimi možnimi oblikami izražanje, da preden si je ON ali ONA sam-a ogledal-a predstavo, je igralec že posnel reklamo, film, sinhronizacijo, podojil in skidal hlev v katerem se nahaja sodobna družba ... o tem, da si to sploh lahko predstavlja, bi bilo utopično razmišljati. Vsi smo v istem dreku, ampak eni imamo vsaj malo možnosti ustvarjalne izbire.

PS.
Sprašujem se, če ima o tem sploh še smisel govoriti.

 

Povezave:

- Vojko Belšak na Geslu
- Vojko Belšak na Repu


Vir: http://veza.sigledal.org/prispevki/vojko-belsak