S slovestno podelitvijo nagrad, ki ji je sledila predstava Peter Kušter, Slovenskega narodnega gledališča Nova Gorica, se je v Veliki dvorani Lutkovnega gledališča Maribor zaključil 9. bienale lutkovnih ustvarjalcev Slovenije. To je nacionalni bienalni festival, ki v svoj program uvršča najboljše slovenske lutkovne predstave preteklih dveh sezon, tokrat po izboru selektorice Olge Vujović. Na letošnjem festivalu, ki je potekal od 13. do 16. septembra 2017 v Lutkovnem gledališču Maribor, je bilo izvedenih 9 tekmovalnih predstav in 3 spremljevalne. Ob tem smo gostili predstavitev knjige Vera v lutko Edija Majarona, produkcijo AGRFT Skica za srce Matica Lukšiča in okroglo mizo o položaju neodvisnih lutkovnih ustvarjalcev. Organizirali smo dve razstavi in instalacijo ter tri strokovne pogovore o predstavah pod vodstvom Jelene Sitar Cvetko. Poleg osemnajstih dogodkov, namenjenih obiskovalcem vseh starosti, je v času festivala potekal kritiško-novinarski seminar v sodelovanju s spletnim portalom Koridor – križišča umetnosti in KUD Moment, večeri pa so bili namenjeni kreativnemu druženju obiskovalcev festivala.
Predstave je ocenjevala mednarodna strokovna žirija v sestavi: Morana Dolenc, Nika Leskovšek in Tin Grabnar. Žirija je v svojem poročilu zapisala: "Lutkovno mišljenje, obravnavane teme, likovni pristopi in raznolike uprizoritvene strategije, ki smo jih lahko zaznali v devetih izbranih predstavah iz tekmovalnega programa, na svojevrsten način pričajo o stanju sodobnega lutkarstva v Sloveniji. Žirija je ob razmišljanju o vsaki izmed predstav težko razpravljala zgolj o tem, kar je bilo videno na odru. Nenehno se je pojavljala potreba, da smo vsako izmed predstav gledali skozi kontekst slovenskega lutkarstva in jo poizkušali razumeti širše, izven okvirjev letošnjega bienala. Skoraj vsaka izmed predstav je neizprosno razpirala vprašanja razumevanja sodobnega slovenskega lutkarstva, relevantnosti izbranih uprizoritvenih strategij in predvsem umetniškega smotra posameznih predstav. Osrednje vprašanje, ki se je vedno znova pojavljalo, je nedvomno definicija lutkovnega v lutkovnem gledališču. Ob pojavu sodobnih lutkovnih praks in drugačnih uprizoritvenih pristopov, ki smo jih zaznali tudi in predvsem v spremljevalnem programu, imamo v žiriji občutek, da bi pojem lutkovnega potreboval redefinicijo. Veseli smo, ker so nekatere izmed uprizoritev pogumno naslavljale to vprašanje in preizpraševale okvirje ustaljenega."
Nagrade 9. bienala lutkovnih ustvarjalcev Slovenije
- Nagrada za najboljšo uprizoritev – grand prix: Medved in mali v produkciji Lutkovnega gledališča Ljubljana
- Nagrada za najboljšo režijo: Marko Bulc za režijo uprizoritve Kaj pa če … v produkciji lutkovnega gledališča Maribor
- Nagrada za animacijo: Maja Kunšič za vlogo račka v uprizoritvi Medved in mali v produkciji Lutkovnega gledališča Ljubljana
- Nagrada za animacijo in igro: Miha Bezeljak za vloge v predstavah Čuk na palici in O dečku in pingvinu
- Nagrada za celostno likovno podobo: Donna Wilson v uprizoritvi Medved in mali v produkciji Lutkovnega gledališča Ljubljana
- Posebna nagrada za igrivo uporabo jezika v besedilu iz uprizoritve Kaj pa če …: Nebojša Pop Tasić
- Posebna nagrada za sozvočje glasbe z drugimi uprizoritvenimi elementi: Čuk na palici v produkciji Kulturnega zavoda Kult, Nike Bezeljak in Laure Zafred
- Posebna nagrada za lutkovni pristop in domišljeno likovno podobo: Andrej Štular za uprizoritev zgodbe Bežimo, svet se podira v produkciji Pripovedovalskega varieteja, Stripburgerja in Foruma Ljubljana
- Posebna nagrada po presoji žirije za relevantnost kolektivne uprizoritvene geste: Kaj pa če … v produkciji lutkovnega gledališča Maribor
Pengovovo listino so prejeli Barbara Stupica za scenografijo in oblikovanje lutk; Ajda Roos in Nadja Ocepek za postavitev slovenskega Lutkovnega muzeja na Ljubljanskem gradu. Nagrado Milana Klemenčiča za življensko delo je prejel Edi Majaron, lutkovni ustvarjalec, režiser, pedagog in esejist.
S predstavo Medved in mali (režiserke Ivane Djilas) je prejemnik najvišje nagrade, nagrade za najboljšo uprizoritev - grand prix na bienalu lutkovnih ustvarjalcev Slovenije, Lutkovno gledališče Ljubljana. Pred tem je bil trikrat zapored prejemnik najvišje nagrade Lutkovno gledališče Maribor. Leta 2015 je grand prix prejela predstava Časoskop (režiserja Matije Solceta), ki je nastala je produkciji Lutkovnega gledališča Maribor in Mednarodnega centra lutkovne umetnosti MCLU Koper v sodelovanju s Pokrajinskim muzejem Maribor, leta 2013 je grand prix prejela predstava Proces ali Žalostna zgodba Josefa K. (režiserja Matije Solceta), 2011 pa predstava Meso ali Razodetje (režiserja Jerneja Lorencija), obe v produkciji Lutkovnega gledališča Maribor.