Drugi dan fokusa je še razmahnil perečo temo revizije vojne zgodovine, v središču obeh prikazanih dram tega dne, ki smo jih videli prvo na odru, drugo na platnu, je obdobje druge svetovne vojne kot tako in osebne tragedije, ki jih vojna prinaša.
Študentje AGRFT v režiji Nine Rajić Kranjac so se srečali z zahtevno nalogo bralne uprizoritve drame Kako biti ljubljena in s svojo izvedbo ganili občinstvo, pristop k uprizoritvi pa je pozitivno presenetil in ganil tudi avtorico ter poljsko delegacijo. Besedilo 28 letne avtorice Agnieszke Jakimiak je pisano kot razdrobljen notranji monolog zapite igralke Felicije, ki se hote ali nehote spominja svoje življenjske usode. Avtorica je uporabljala podoben postopek pisanja kot Joyce pri Uliksesu, le da je njena drama napisana po motivih že obstoječe kultne novele in filma z istim imenom. Teatrologinja Joanne Biernacka je v predstavitvenem nagovoru o Jakimiakovi razkrila tudi veliko o trenutnem razpoloženju v poljskem institucionalnem gledališču, avtorico so namreč zaradi svojih po formi neklasičnih in po temi provokativnih besedil, ki napadajo konservativne standarde, preganjali iz institucij, javno sramotili in celo civilno tožili, ugleden novinar gledališke revije Dialog jo je označil kot „smrtno nevarno za gledališče, ker ga onesnažuje z bakterijami, ki se jih je nalezla med študijem“. Dela Jakimiakove so doživela cenzuro in umik iz programa, sama avtorica je poudarila, da je cenzura v uglednih poljskih institucijah prisotna.
Dan se je zaključil s prikazom tv uprizoritve zadnje izmed štirih nanovo prevedenih dram – Trash Story Magde Fertacz, ki je kot v petek videni Kovček izpostavila popularen princip tv prikazovanja dramskih del posnetih v studiu.
***
Vsebino Biltenov 50. Festivala Borštnikovo srečanje ustvarjajo študentke in študenti mariborske Filozofske fakultete, ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo in zunanje prostovoljke. Ponovno pa bilten sodeluje tudi z gledališkim portalom SiGledal.
Povezave: