Novice
Katarina Koprivnikar se je po končanem študiju primerjalne književnosti in literarne teorije ter sociologije kulture preizkušala na različnih področjih, danes je zaposlena v Mestnem gledališču ljubljanskem, na oddelku za odnose z javnostmi in trženje. V branje priporoča dramo Tih vdih Nejca Gazvode. Več
Gledališke kritike, ki smo jih gostili v tem tednu, smo povprašali še za oceno iztekajoče se sezone, katere predstave so po njihovem mnenju najbolj izstopale in kaj se sploh skriva pod oznako 'presežek', ter njihove izjave zbrali na enem mestu. Nekateri so bili pri odgovorih bolj neposredni in so izpostavili konkretne predstave in avtorje, drugi pa so se raje razgovorili o pojmu presežka in njegovi ideološkosti ter hiperpotrošniški logiki, v katero je ujet. Več
Teden pogovorov z gledališkimi kritiki zaključujemo s Katjo Čičigoj, predstavnico najmlajše generacije slovenskih gledaliških kritikov. Z nami je razmišljala o svojih začetkih (in koncu?) kritiškega pisanja, o tem, kaj jo pri kritiškem pisanju frustrira in v katere smeri se njeno pisanje razvija. Več
Četrti dan naših pogovorov z gledališkimi kritiki, ki so aktivni in pišoči v tej sezoni, nadaljujemo z Niko Leskovšek, mlado dramaturginjo in gledališko kritičarko. Trenutno je najbolj kritična za časnik Dnevnik, med drugim pa je pisala tudi za naš portal, Radio Študent, Masko, za gledališke liste gledališč in vse mogoče publikacije slovenskih festivalov (od Arene Mladih levov do Predramnika na Tednu slovenske drame, Pregleja ipd.). O svojih začetkih, o možnostih pisanja, kritiških izzivih, o pomanjkanju refleksije v našem širšem prostoru, o prekercih, o … pa v sledečem intervjuju. Več
Sredi tedna smo in nadaljujemo z nizom pogovorov z našimi aktivnimi in pišočimi gledališkimi kritiki. Sprašujemo se o pomenu kritike nekoč in danes in o poteh, ki so naše sogovornike pripeljale do tega poklica. Tokrat gostimo Anjo Golob, s katero smo se pogovarjali preko elektronske pošte, saj je ravno v teh dneh rezidenčna gostja na Dunaju. Poleg tega, da je gledališka kritičarka in publicistka, je še vse kaj drugega. Je filozofinja in literarna komparativistka, je pesnica (izdala je samostojno pesniško zbirki V roki), je dramaturginja in ukvarja se s fotografijo. Vse pod streho samozaposlene na področju kulture. Več
Tudi danes nadaljujemo s pogovori z gledališkimi kritiki, pišočimi in aktivnimi v tej sezoni. Z nami delijo svoje poglede, izkušnje in misli o pomenu kritike nekoč in danes. Tokrat gostimo Vesno Jurco Tadel. Po poklicu je dramaturginja, zaposlena je na Ministrstvu za kulturo, gledališko kritična pa je trenutno v Pogledih. Njena kritiška kariera je bogata, ravno letos zaokrožuje trideset let. Piše tudi eseje in prevaja. Pri pisanju izhaja iz pozicije »navadnega« gledalca. Njeni zapisi so jasni in nagovarjajo predvsem bralce, ustvarjalcem pa podajajo predvsem povratno informacijo o njihovem delu, kot se kaže na drugi strani gledališke rampe. Intervju je nastal preko elektronske pošte. Več
Osebno s kritiki: V tednu od 17. do 22. junija smo na SiGledal v goste povabili slovenske gledališke kritike, pišoče in aktivne v tej gledališki sezoni. Z nami delijo svoje poglede, izkušnje in misli o pomenu kritike nekoč in danes. – Naš prvi sogovornik je Slavko Pezdir, dolgoletni sodelavec Dela, gledališki kritik in novinar. Svojo kariero je začenjal kot pedagog, nadaljeval kot upravnik celjskega gledališča, nato pa se je prepustil novinarskim vodam in gledališki kritiki. Pisati je začel že kot študent, a le o filmu. V gledališke kroge je vstopal počasi in previdno. Svojo poklicno pot zaključuje z grenkim priokusom; vendar ljubezen in vznemirjenje ob živi gledališki umetnosti ostajata. Več
Pogovor z mladim igralcem ljubljanske Drame, dobitnikom priznanja Združenja dramskih umetnikov Slovenije za igralske dosežke v letu 2012 za vloge Bobbyja Fischerja v predstavi Bobby in Boris Dušana Jovanovića, Mitje Čandra in Eve Mahkovic v režiji Dušana Jovanovića, Pube Fabriczyja-Glembaya v predstavi Gospoda Glembajevi Miroslava Krleže v režiji Ivice Buljana, Igralca v predstavi Pri nas je vse v redu Dorote Masłowske v režiji Ivane Djilas in Mikołaja Wojtaszka v predstavi Ponorela lokomotiva Stanisława Ignacyja Witkiewicza v režiji Jerneja Lorencija, vse v izvedbi SNG Drama Ljubljana. – Tudi letos nadaljuje svoj intenzivni igralski tempo. Tako ga lahko že konec tega tedna ujamete na premieri predstave Še vedno vihar v režiji Ivice Buljana in v produkciji SNG Drama Ljubljana in SSG Trst. Več
Predstavljamo zanimiv video projekt, imenovan Be stone no more – A tabletop Shakespeare, katerega del je bila tudi Eva Nina Lampič (1985), mlada slovenska režiserka, trenutno podiplomska študentka v Sheffieldu v Veliki Britaniji. Več
Danes obeležujemo svetovni dan lutk. Ob tej priložnosti sem se pogovarjala z Martino Maurič Lazar, profesionalno lutkarico in dolgoletno članico Lutkovnega gledališča Ljubljana. Pogovor je nastal tik pred njihovim gostovanjem z Živalsko farmo na 22. Dnevih komedije v Celju. Več