CoFestival je srečanje treh sodobnoplesnih festivalov v enem; Modul-dance, Ukrep in Pleskavica.
CoFestival med trgom in demokracijo Preživeli smo konec sveta. In njegov ponovni začetek. In, kaj zdaj? Lanskoletni CoFestival je nastal kot odgovor na spreminjajoče se produkcijske in ustvarjalne pogoje. V združitvi posamičnih festivalskih enot – Modul-dance, Ukrep in Pleskavica – smo združili umetniške in produkcijske moči. Rezultat je bil prebogat program s kar 43 dogodki na 10 prizoriščih. Programske enote so se medsebojno oplajale, preizpraševale in ustvarjale okvir za dolgoročna sodelovanja, zaveze in prijateljstva.
Z letošnjim motom Umetnost SoBivanja nadaljujemo v že vzpostavljenem okviru z idejami o iskanju presečišč, vzpostavljanju skupnega prostora in medsebojne pomoči ter z vznikom novih vprašanj. Pomembno se nam zdi, da v tem sodelovanju vztrajamo, vedoč, da je vsako tovrstno sodelovanje in kuriranje podvrženo tveganju; da lahko nekatere pozicije ostajajo spregledane, da trans-, inter- ali celo ne-disciplinarnosti znotraj festivala pod vprašaj postavljajo avtonomijo in prepoznavnost plesne discipline. Kar poskušamo nasloviti, je raznolikost umetniških formatov in pristopov ter nanje vezan pomen prenosa znanja, zaupanja, trajanja. Pomen procesualnosti, ki izključuje zgolj re-prezentacijo, postavljamo na isti nivo kot zaključene projekte in s tem zastavljamo vprašanja o dovršenosti umetniškega dela. Festival razumemo kot prostor produkcije znanja. Ta znanja se delijo in množijo naprej v druge discipline, umetniške projekte in geografske prostore.
Hkrati pa CoFestival naslavlja potrebo razlikovanja med umetnostjo in kulturnimi industrijami ter svari pred negativnimi vidiki tovrstnega izenačevanja. Namreč, umetnost in še posebej živa umetnost ni in ne more biti usmerjena zgolj v produkte, ki bi tako kot materialni objekti cirkulirali na trgu.
To, kar zaznamuje naše sodelovanje, je nenehno preizpraševanje pogojev, razlogov in nujnosti/srži določenega početja. Če te srži ni, potem niti ni razloga za delovanje, vsak rezultat je potem zgolj dekoracija.
Na kakšen način in zakaj se sodobni ples giblje med demokracijo in trgom in kaj bo od njega na koncu ostalo?
21:00
CoFestival Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana Au Contraire – After Jean-Luc Godard
Cie neopost foofwa , Grü/Théâtre du Grutli, SACD/Festival d’Avignon
Sep
25
sre
Pretekli datum
10:00
CoFestival Muzej sodobne umetnosti Metelkova (MSUM), Maistrova 3, Ljubljana Umetnost sobivanja
10:00
CoFestival Studio Baobab, Parmova 25, Ljubljana Vertigo
CoFestival je srečanje treh sodobnoplesnih festivalov v enem; Modul-dance, Ukrep in Pleskavica.
CoFestival med trgom in demokracijo Preživeli smo konec sveta. In njegov ponovni začetek. In, kaj zdaj? Lanskoletni CoFestival je nastal kot odgovor na spreminjajoče se produkcijske in ustvarjalne pogoje. V združitvi posamičnih festivalskih enot – Modul-dance, Ukrep in Pleskavica – smo združili umetniške in produkcijske moči. Rezultat je bil prebogat program s kar 43 dogodki na 10 prizoriščih. Programske enote so se medsebojno oplajale, preizpraševale in ustvarjale okvir za dolgoročna sodelovanja, zaveze in prijateljstva.
Z letošnjim motom Umetnost SoBivanja nadaljujemo v že vzpostavljenem okviru z idejami o iskanju presečišč, vzpostavljanju skupnega prostora in medsebojne pomoči ter z vznikom novih vprašanj. Pomembno se nam zdi, da v tem sodelovanju vztrajamo, vedoč, da je vsako tovrstno sodelovanje in kuriranje podvrženo tveganju; da lahko nekatere pozicije ostajajo spregledane, da trans-, inter- ali celo ne-disciplinarnosti znotraj festivala pod vprašaj postavljajo avtonomijo in prepoznavnost plesne discipline. Kar poskušamo nasloviti, je raznolikost umetniških formatov in pristopov ter nanje vezan pomen prenosa znanja, zaupanja, trajanja. Pomen procesualnosti, ki izključuje zgolj re-prezentacijo, postavljamo na isti nivo kot zaključene projekte in s tem zastavljamo vprašanja o dovršenosti umetniškega dela. Festival razumemo kot prostor produkcije znanja. Ta znanja se delijo in množijo naprej v druge discipline, umetniške projekte in geografske prostore.
Hkrati pa CoFestival naslavlja potrebo razlikovanja med umetnostjo in kulturnimi industrijami ter svari pred negativnimi vidiki tovrstnega izenačevanja. Namreč, umetnost in še posebej živa umetnost ni in ne more biti usmerjena zgolj v produkte, ki bi tako kot materialni objekti cirkulirali na trgu.
To, kar zaznamuje naše sodelovanje, je nenehno preizpraševanje pogojev, razlogov in nujnosti/srži določenega početja. Če te srži ni, potem niti ni razloga za delovanje, vsak rezultat je potem zgolj dekoracija.
Na kakšen način in zakaj se sodobni ples giblje med demokracijo in trgom in kaj bo od njega na koncu ostalo?