Vertigo

:
:
Koreografska delavnica

V sklopu CoFestivala bo v programu MedUkrep Plesnega Teatra Ljubljana v času od 24. do 27. septembra potekal drugi del platforme ]odprto-zaprto[, v katerega bodo poleg udeležencev junijske delavnice z Matejem Kejžarjem povabljeni tudi drugi ustvarjalci. Koreografska delavnica bo pod delovnim naslovom Vertigo potekala kot odprt metodološki proces skozi nastajanje plesnega materiala v drugačnih prostorih. Mentor procesa bo Eduardo Torroja, ki je sodeloval z Wimom Vandekeybusom od samega začetka priznane skupine Ultima Vez. Kot plesalec in asistent koreografije je sodeloval v plesnem prvencu Wima Vandekeybusa z naslovom “What The Body Does Not Remember”/ “Česar se telo ne spominja” (1987).

O delavnici
Udeleženci bodo izkusili in raziskovali energetski vokabular Wima Vandekeybusa  skozi delo na tleh, partnering ter kontakt (fizični teater); gibanje kot “gledališko dejanje” raje kot “tehnika”.

O mentorju
Eduardo Torroja se je rodil v Madridu v Španiji, kjer je študiral ples in gledališče. Leta 1986 se je preselil v Bruselj in začel sodelovati z Wimom Vandekeybusom kot asistent koreografije, plesni pedagog in plesalec v prvih produkcijah skupine Ultima Vez “What The Body Does Not Remember/ Česar se telo ne spominja”(1987), “Les Porteuses de Mauvaises Nouvelles/ Prinašalke slabih novic”(1989), “The Weight of a Hand/ Teža roke”(1990) in film “Roseland/ Dežela vrtnic”(1991).

V 90-ih letih je sodeloval s skupino Rosas Anne Terese De Keersmaeker v predstavah “Erts” in “Mozartovih koncernih arijah: Un Moto di Gioia” in s skupino Needcompany Jana Lauwersa in Grace Ellen Barkey v predstavah “Rood-Red-Rouge”, “Morning Song”, “The Miraculous Mandarin”, “Caligula” in “King Lear”.

Koreografiral je francosko-kanadsko rock opero “Starmania”v režiji Lewisa Fureya (1993-2000). Prevzel je tudi poučevanje repertoarja: “Hands” (P.A.R.T.S. – Brussels and IT Dansa – Barcelona), “Frisking” (State School of Athens and Ballet des Jeunes d’Europe) in dueta iz Vandekeybusove predstave “Les Porteuses de Mauvaises Nouvelles” (Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris) in izvajal delavnice repertoarja Ultima Vez v Leuvnu, Volgogradu, Bruslju, Madridu, Amsterdamu, Sevillei, Rotterdamu, Lisboni idr.

Leta 2000 se je vrnil v Madrid, kjer sodeluje kot igralec ali asistent režije v filmih, na televiziji in gledaliških predstavah, vendar se za različne projekte vrača v Bruselj, na primer kot umetniški asistent za predstavi Ultima Vez “Blush”(2002) in “Sonic Boom”(2003).

***
MedUkrep – platforma ]odprto-zaprto[
MedUkrep je kontinuiran program Plesnega teatra Ljubljana, posvečen razvojnim strategijam sodobnega plesa, ki daje procesu prednost pred rezultatom, ter ustvarjalcem in drugim akterjem omogoča, da na plesno polje vstopajo z drugačnimi načini sodelovanj, povezovanj in iniciativ. V letu 2013 je poudarek na mentorskem delu pri razvijanju koreografskih praks različnih formatov in preizkušanju postopkov, ki afirmirajo mnoštvo razlik ter fluidno polje ustvarjalnega mišljenja.