13. mednarodni festival sodobnega plesa
CoFestival se je od leta 2012 razvil v eno najreprezentativnejših festivalskih manifestacij na področju sodobnega plesa v Republiki Sloveniji in si pridobil zaupanje in podporo domače sodobnoplesne javnosti. Letošnji festivalski program se bo skozi vrhunska sodobnoplesna dela domačih in tujih umetnikov osredotočil na bitja človeškega izvora.
CoFestival 2024, mednarodni festival sodobnega plesa, je naslovljen s stavkom novosadskega neoavantgardnega pesnika Vujice Rešina Tucića: »Mi smo bitja človeškega porekla.« Gre za artikulacijo neke razlike, določenega etičnega in ideološkega odmika, od katerega se pesnik distancira, saj ga v njegovem lastnem okolju spreminja v »obiskovalca«. Kuratorjem CoFestivala se je zdel Tucićev iskrivi preblisk dobro izhodišče za premislek o našem lastnem položaju v svetu, ki se spreminja v nekaj, čemur težko pripadamo, hkrati pa produktiven predlog za razmislek o sodobni plesni umetnosti, ki pred nas postavlja svetove izza telesnih zaslonov, telesa, ki delujejo onstran očitnega in od nas terjajo premislek o »bitjih«, v kakršna se spreminjamo ob stiku z več kot človeškim.
Umetnost sodobnega plesa je vznemirljiva prav zaradi tega, ker naš pogled usmerja v telesa, ki med sabo ali s samimi sabo počnejo reči onstran očitnega. Pojav mimikrije, ki telesa zliva z ozadjem, ima v ekologiji ali vsakdanjem življenju nalogo, da ali skrije pred pogledi in ublaži izpostavljenost ali pa zvedavega prežene proč z »napadom«, ga optično preobremeni. V sodobnem plesu se pretvori v nekaj drugega: odstrani optično površino ali taktično učinkuje tako, da je mogoče pogledati tudi onstran nje. To je ponavadi naša gledalska naloga. Če jo opravimo uspešno, telesa začnemo zaznavati s svojimi čuti, ki jih je treba vključiti v premišljevanje, če želimo, da so telesni pomeni pred našimi očmi učinkoviti. Tako v naših pogledih vzniknejo »bitja človeškega porekla«, ki imajo v primerjavi z izključno operativnostjo in funkcionalnostjo vsakdanjega življenja razširjeno zaznavo, postajajo nekaj drugega.
***
Umetniški odbor: Dragana Alfirević, Mitja Bravhar, Rok Vevar, Jasmina Založnik
Produkcija: Dragana Alfirević, Mitja Bravhar, Jasmina Založnik
Organizacija: Dragana Alfirević, Mitja Bravhar, Andreja Bolčina, Irena Silić, Jasmina Založnik, Mojca Prešern Levstek
Odnosi z javnostmi: Anja Pia Biščak, Urška Comino
Odnosi s publiko: Urška Comino
Tehnični vodja: Matej Bobič
Tehnični koordinator MODINA projektov: Matej Marinček
Pomoč pri izvršni produkciji: Irena Silić, Mojca Prešern Levstek
Urednika kataloga: Rok Vevar, Urban Belina
Povezava: Programska knjižica