Katja Čičigoj in Pia Brezavšček, SiGledal, 11. 4. 2012

»Skratka, letos nič novega.«

Poročilo z bralnih predstavitev in pogovorov o nominiranih besedilih za Grumovo nagrado 2012: namerno de- in rekontekstualizirane izjave drugega dne Dnevov nominirancev za Grumovo nagrado (7. 4. 2012).
:
:

 

»Nekaj je že lanskih nominirancev, dve drami pa delo iste osebe. Skratka, letos nič novega. Kje so mladi? Bi morali biti zaskrbljeni?« (Katarina Koprivnikar v intervjuju s predsednico žirije Diano Koloini)

Postdokumentarna postdrama. Vsaka podobnost z resničnimi osebami je izključno nenaključna.

(Post-) dramatis personae:

  • ODER = povabljeni sogovorniki/-ce, moderatorka in avtor/-ica, v kolikor je slednji/-a prisoten/-na
  • AVDITORIJ = poslušalci/-ke ali tako imenovano občinstvo (po službeni, študijski ali drugi dolžnosti)
  • BESEDILO = anti-, ante-, post-, med- ali zgolj drama in sorodno (kot vemo, bi lahko bil tudi telefonski imenik)
  • * (post-) dramski jaz ali šibki glas šibkega subjekta avtoric te postdokumentarne postdrame (poročila)

Režija in koncept Dnevov nominirancev: Eva Nina Lampič
Moderatorka pogovorov: Zala Dobovšek

10.00 Ivo Svetina: Stolp
Sogovornika: Andraž Golc, Jaka Andrej Vojevec

* Večno vračanje istega ali ponovitev brez razlike. Zato zgolj napotek nazaj:
http://sigledal.blogspot.com/2011/03/dragi-slavko-grum.html
http://sigledal.blogspot.com/2011_03_01_archive.html
http://sigledal.blogspot.com/2011_04_01_archive.html
http://sigledal.blogspot.com/2011/05/manifestativna-drama-e-oponentk-ali.html
http://sigledal.blogspot.com/2011/05/zakaj-se-vedno-kar-oponirati-s-kladivom.html
http://sigledal.blogspot.com/2011/05/o-pomembnosti-igra-ckanja-za-danasnji.html
http://sigledal.blogspot.com/2011/06/domaca-naloga.html

---
Spoštovana žirija Nagrade za Mladega dramatika,

Namen tega pisanja je iskreno opravičilo.
Opravičilo, da zaradi mene niste mogli izvesti potencialno prelomnega trenutka v zgodovini vzpodbujanja, afirmiranja in nagrajevanja slovenskih dramskih tekstov.
Želim se vam opravičiti, ker zaradi mene niste mogli izvesti velike geste podelitve Nagrade za mladega dramatika.

Rada bi poudarila, da sem v dobri veri, na vaš anonimni natečaj, anonimno poslala svoj dramski tekst Taubeka. Prav tako sem, v dobri veri, na vaš anonimni natečaj, anonimno poslala svoj dramski tekst Tik-tak. Opravičujem se, da ste ob branju mojih anonimnih tekstov, razkrinkali, da edini dve drami, prispeli na natečaj, pripadata meni, isti avtorici in da ste se zaradi tega bili primorani odločiti, da je vsakršno razmišljanje o kvalitativnih razlikah med obema tekstoma, nepotrebno in nesmiselno.
Še bolj mi je žal, da sem vas s svojim pisanjem prisilila v, verjamem da grenko, odločitev, da  prve nagrade za mladega dramatika na Tednu slovenske drame ne morete podeliti.
Prav imate, eden je nobeden.
Vseeno pa verjamem, da bo moj primer v koristen poduk ostalim in da se podobna situacija ne bo ponovila.
Tako se vam globoko opravičujem, da sem se samo jaz odzvala na ta natečaj. Upam samo, da bo čez čas koža res postala podplat in da boste v sebi našli moč, da mi odpustite to nenamerno sabotažo. Žal mi je, da sem edina, in še to, očitno, slaba.

Na koncu bi se vam rada samo še zahvalila.
Zahvalila za vzpodbudo.
Vzpodbudo pri tem, da se še enkrat temeljito izprašam, ali naj sploh še pišem.

Z vsem dolžnim spoštovanjem,
Simona Hamer

---

12.00 Vinko Möderndorfer: Deset
Sogovornika: Krištof Jacek Kozak, Eva Kraševec

Best off bralke (BESEDILO, po spominu):
»Lepo vas prosim, reka?!«
»Dosti, ne morem poslušat, nikoli nisem marala poezije… v šoli so me mučili s soneti …«
»Jaz ne bom sodelovala, sem bolj teretičen tip. Jaz raje gledam. Potrebujete nekoga z distanco.«
»Ker logika je reka.«
»Na koncu je končno konec.«

Best off pogovora (po spominu):

ODER (navdihnjeno, da ne rečeva že kar metafizično):

»Gre za ontološke vaje v slogu.«
(*Queaneau nas gleda.)

»ONTOLOGIJA, ARHETIPI, VREDNOTE, MORALNE ZAPOVEDI, KATEGORIČNI IMPERATIV, KRIVDA, KRIZA VREDNOT, SRŽ BISTVA (sic!)« – z eno besedo: BOG.
(*Artaud nas gleda)

Komentar avtorja: »Mogoče se vse to sliši nekoliko moralistično …« – *Najin komentar: »mogoče« in »nekoliko« sta nepotrebni omilitvi.
(*Nietzsche nas gleda.)

Iz AVDITORIJA (precej navdušeno): »od vseh nominiranih dram, ki sem jih prebrala, je ta Edina, ki bi si jo res želela videti na odru in še poslušati.« 
(*Avtorici kljub pogovoru izražava strinjanje.)

---
Spoštovana žirija Nagrade za Mladega dramatika,

Namen tega pisanja je iskreno opravičilo.
Opravičilo, da zaradi mene niste mogli izvesti potencialno prelomnega trenutka v zgodovini vzpodbujanja, afirmiranja in nagrajevanja slovenskih dramskih tekstov.
Želim se vam opravičiti, ker zaradi mene niste mogli izvesti velike geste podelitve Nagrade za mladega dramatika.

Rada bi poudarila, da sem v dobri veri, na vaš anonimni natečaj, anonimno poslala svoj dramski tekst Taubeka. Prav tako sem, v dobri veri, na vaš anonimni natečaj, anonimno poslala svoj dramski tekst Tik-tak. Opravičujem se, da ste ob branju mojih anonimnih tekstov, razkrinkali, da edini dve drami, prispeli na natečaj, pripadata meni, isti avtorici in da ste se zaradi tega bili primorani odločiti, da je vsakršno razmišljanje o kvalitativnih razlikah med obema tekstoma, nepotrebno in nesmiselno.
Še bolj mi je žal, da sem vas s svojim pisanjem prisilila v, verjamem da grenko, odločitev, da  prve nagrade za mladega dramatika na Tednu slovenske drame ne morete podeliti.
Prav imate, eden je nobeden.
Vseeno pa verjamem, da bo moj primer v koristen poduk ostalim in da se podobna situacija ne bo ponovila.
Tako se vam globoko opravičujem, da sem se samo jaz odzvala na ta natečaj. Upam samo, da bo čez čas koža res postala podplat in da boste v sebi našli moč, da mi odpustite to nenamerno sabotažo. Žal mi je, da sem edina, in še to, očitno, slaba.

Na koncu bi se vam rada samo še zahvalila.
Zahvalila za vzpodbudo.
Vzpodbudo pri tem, da se še enkrat temeljito izprašam, ali naj sploh še pišem.

Z vsem dolžnim spoštovanjem,
Simona Hamer

Nagrada Slavka Gruma, TSD, Nagrade TSD

Povezani dogodki

Tamara Matevc, SiGledal, 11. 4. 2012
Nagrada za mladega dramatika kot prostor za konfrontacijo
Jasmina Založnik, SiGledal, 30. 3. 2012
Nevidnost drugačnih pisav
Andraz Polončič Ruparčič, SiGledal, 6. 4. 2012
»Imam nepopisno nelagoden občutek, da tavamo«
Andraž Polončič Ruparčič, SiGledal, 7. 4. 2012
»Kdor ima ljubezen, ima kljub vsemu ves svet«
Katarina Koprivnikar, SiGledal, 30. 3. 2012
Danes je mogoče uprizoriti kar koli. Tudi telefonski imenik.
Andraž Polončič Ruparčič, SiGledal, 6. 4. 2012
»Trudim se. Oziroma se ne – dokler to tako sladostrastno počnem.«
Diana Koloini, 6. 4. 2012
Grumova nagrada 2012
Ana Obreza, 6. 4. 2012
rokgre: Baalram
Urša Adamič, 6. 4. 2012
Žanina Mirčevska: Kaj sanjajo svinje
Andraž Polončič Ruparčič, SiGledal, 7. 4. 2012
»Človek se mora nekoliko zapreti v stolp«
Pia Brezavšček in Katja Čičigoj, SiGledal, 11. 4. 2012
»Kje so mladi? Bi morali biti zaskrbljeni?«