Samo M. Strelec, 1. 1. 2009

Novo jutro, dobro jutro.

Kjer sta namreč dva ali so trije zbrani v mojem imenu, tam sem sredi med njimi. Mt 18:20.
:
:

... Edini razlog, zaradi katerega delam gledališče, je pravzaprav srečanje. Srečanje publike in igralcev na ozadju neke zgodbe. Kot režiser skušam to srečanje pripraviti. Zame je nekaj takega kot razlita milost božja: Kjer sta namreč dva ali so trije zbrani v mojem imenu, tam sem sredi med njimi. Mt 18:20.

Rad se igram s kostumi, scenografijo, videom, glasbo in drugimi najrazličnejšimi izraznimi sredstvi. Te stvari se mi zdijo uporabna orodja, s katerimi pripravljam situacijo, v kateri se bosta gledalec in igralec lahko srečala brez maske in čim bolj gola. Če bo gledalec dotaknjen na pravi način, se bo prepustil užitku in slekel tudi svoja pričakovanja in predsodke glede tega, kaj je "pravo" gledališče in kako naj bi bilo videti. Zelo pomembno se mi zdi, da maske snamejo tudi gledalci, ne samo igralci.

Ustvariti razmere za gledalčev užitek je ciljna točka tako igralcev kot mene. Užitek, ki je lahko v razumevanju ali v nerazumevanju, pomeni prepustiti se resničnosti, ki jo s svojo umetniško inteligenco na odru ustvarja igralec. Prepričan sem, da je bolj kot razumeti treba – živeti. Dihati s polnimi pljuči, uživati, se znati prepustiti strastem, pravljicam, lepemu ... Ko se gledalec prepusti užitku, postane soustvarjalec naše predstave. Dovoli, da se mu nekaj zgodi, da se mu nekaj dogaja in gre domov nekako sam sebi bližji. Mogoče je to – biti sam sebi bližji – celo bolj boleče.

Ampak če si dovoliš bolečino, je to že korak k temu, da si dovoliš tudi bližino. In dvojino.

Igralci o delu z režiserjem:

Na vajah si z velikim veseljem jemljem čas za kaos: visenje v prazno, lebdenje, neurejenost, motnje, poizkušanja, popolno odsotnost vsakega fokusa … V tej neusmerjeni fazi se lahko pokaže ogromno možnosti, ogromno materiala, igralci preizkušajo možne interpretacije in ob vsem, kar privlečejo na plan, uživam kot otrok. Inovativni so, domiselni, nevsakdanji, bizarni …

Zdi se mi zelo pomembno, da znamo zaupati tej fazi in da znamo biti v njej kar se le da sproščeni, da smo drzni v naših skokih v neznano, negotovo, nepredvidljivo … Pozorno opazujem, kako igralec razume svojo svobodo, kakšna pravila si postavlja, katera bi bilo dobro razrahljati, katera so mu v pomoč, na kaj lahko nasloni svojo igro, predvsem pa ga skušam sleči vseh igralskih stereotipov in klišejev.

V nekem trenutku pride na vrsto bolj fokusirana faza, faza redukcije, odločenja, čiščenja, fiksiranja, opuščanja nebistvenega, poudarjanja ključnega, iskanje intenzivnosti, zgoščevanja … Z nekaj sreče se igralčeva občutljivost in edinstvenost izostrita v prepričljivo odrsko prisotnost.

Novo jutro, dobro jutro.

 

Povezave:

Samo M. Strelec

SSG Trst in Novi ZATO.

Tamara Matevc
ZALJUBLJENI V SMRT
(Posvečeno Fulviu Tomizzi ob desetletnici njegove smrti)

Režiser in scenograf: Samo M. Strelec
Dramaturginja: Tamara Matevc
Lektor: Jože Faganel
Kostumografka: Zvonka Makuc
Skladatelj: Igor Zobin
Video: Antonio Giacomin
Vilončelistka: Irene Ferro Casagrande

Ema Tomažič, nesmrtna: Miranda Caharija
Danica Tomažič: Nikla Petruška Panizon
Stanko Vuk: Romeo Grebenšek
Pinko Tomažič: Primož Forte
Rina, slovenska služkinja: Lara Komar
Angelo, kremeniti vrtnar: Primož Forte

Premiera: 16.1.2009, Mala dvorana SSG Trst

pdf Gledališki list (2.8 MB)

VIDEO

Predstavitev igralcev:
Igralci o delu z režiserjem
Utrinki iz vaj
Miranda Caharija
Nikla Petruška Panizon
Romeo Grebenšek
Primož Forte
Lara Komar
Lara Komar o šolski reformi

Sogovorniki:
Marko Sosič
Olga Franza
Marica Terčon
Jože Faganel, Marko Sosič in Nikla Petruška Panizon o Fulviu Tomizzi
Jože Pirjevec
Boris Gombač
Emidij Susič

FOTOGALERIJA

fotografije z vaj

fotografije s predstave

Iskreno se zahvaljujem vsem sogovornikom, ki so se v času priprave projekta Zaljubljeni v smrt (Posvečeno Fulviu Tomizzi ob desetletnici njegove smrti) pogovarjali z menoj in mi osvetlili mnoge zanimive vidike zgodbe zakoncev Vuk ter tržaške polpretekle zgodovine in tudi sedanjosti. V lepem spominu mi ostajajo srečevanja, pogovori in dopisovanja z Tomažem Banom, Olgo Franza, Borisom Gombačem, Fulvio Hočevar, Milkom Matičetovim, Borisom Pahorjem, Marijo Jurič Pahor, Rossano Paliago, Susanno Pertot, Jožetom Pirjevcem, Jankom Prunkom, Markom Sosičem, Marto Verginello, Emidijem Susičem, Dragom Štoko, Vilijem Ščuko, Marico Terčon idr.

Tamara Matevc

Tamara Matevc, 28. 12. 2008
Andiamo ragazzi!
Z doc. dr. Suzano Pertot se je pogovarjala Tamara Matevc, 24. 12. 2008
Globarizirane, nadetnične in svetovljanske identitetne opcije zamejskih Slovencev?
Tamara Matevc, 13. 12. 2008
Inspirazzija: Tomizza
Samo M. Strelec, 5. 9. 2008
Žižkova Bitka
Tamara Matevc, 15. 1. 2009
Pet do dvanajstih, pismo igralcem.
Sprašuje: Zala Dobovšek, 14. 4. 2009
»To je vaš prostor. Če vam je, povejte!«
Samo M. Strelec, 15. 4. 2009
Predvsem zaradi odnosa
Samo M. Strelec, 18. 1. 2010
Percepcija contra koncepcija
Samo M. Strelec, 16. 3. 2010
Kaj pa se zdi VAM smešno?
Samo M. Strelec, 14. 1. 2013
Poziv piskam in piscem dramskih besedil
Jaša Jamnik, Peter Srpčič, Samo M. Strelec, 16. 9. 2008
VABIMO VAS, da se nam pridružite!