Nika Jurov, SiGledal, 17. 5. 2010

Ma and Al, Senka in Marko

KRITIKA.- Senka Bulić in Marko Mandić navdušujeta v performansu "Ma and Al" v režiji Ivice Buljana.

foto Jesenko Rasol / arhiv Mini Teatra

Koprodukcija: Mini teater Ljubljana in Kazalište Hotel Bulić Zagreb

Ma and Al

Režija in besedilo: Ivica Buljan, predstava je nastala po navdihu in s kolažiranjem besedil J. D. Salingera in B.-M. Koltèsa.
Glasba: Mitja Vrhovnik Smrekar
Kostumi: Ana Savić-Gecan
Glasbenik: Andraž Mazi
Igrata: Senka Bulić in Marko Mandić

Datum premiere: 12. januar 2010
Datum ogleda: 15. maj 2010

Včeraj je dvorana Bernard-Marie Koltèsa v Mini Teatru predvidoma zadnjič v sezoni postala prizorišče za performans z naslovom Ma and Al v režiji Ivice Buljana. Uprizoritev, ki je premišljeno sestavljena iz treh monologov Jeroma David Salingerja in Bernard-Marie Koltèsa, se dotakne večih življenjskih tem, od družinskih do političnih. Tudi igra variira od klasičnega gledališča do sodobnega performansa, najbolj pa do izraza pride prav močna igralska prezenca Senke Bulić in Marka Mandića, nastopajočih dveh igralcev.

Igra dveh tako dobrih igralcev najbrž tudi brez vsakih drugih rekvizitov na odru ne bi trpela. Čeprav je slednjih že tako malo, pa je v tej predstavi najvidnejša njuna močna energija, njun način predstavitve treh monologov, njuna zmožnost skakati iz vloge v vlogo, biti tragičen in že naslednji trenutek komičen, pri čemer vse ostane zunaj okvirov trivialnosti.

Na odru je bil poleg njiju še glasbenik Andraž Mazi, ki ju je spremljal na kitaro. Z njegovo spremljavo in solo petjem obeh igralcev, je uprizoritev v dotičnih točkah dosegla skoraj nekakšno kabarejsko vzdušje - oba je bilo z neke vrste šansonom in odličnimi vokalnimi sposobnostmi prav prijetno poslušati.

Mini Teater je tokrat spet prijetno presenetil z udobnimi blazinami namesto konvencionalnih sedežev, s čimer pa ni posegel le v udobje (tudi estetsko!) gledalcev, temveč v predstavo samo. Igralca neprestano komunicirata s publiko, ji nudita kozarčke z vinom ali viskijem, Mandić nekajkrat celo zaokroži po celi dvorani med obiskovalci ali se jih dotika. Z izbiro takšne sedežne razporeditve jima je vse to omogočeno, poleg tega pa gledalce neprimerno bolj približa v fiktivni dramski svet, ki se sicer nenehno ruši in potem vzpostavlja nazaj. Najprej doživljamo igralca in oder kot ločen absolutni svet, saj igrata kot je sicer v navadi v klasičnem oz. tradicionalnem gledališču: na odru, kot da gledalcev ne bi bilo, kot da sta v nekem povsem lastnem in distanciranem svetu. Zaprtost in avtoreferencialnost tega sveta pa nato kar naenkrat porušita, ko na primer Mandić odnese naslanjač pred publiko in slednji obrne hrbet, tako da posluša Bulićevo v vlogi Ma, ki pripoveduje zgodbo. S tem Al ni več tako zelo fiktivni Al, ker zdaj z nami posluša zgodbo. Rušenje fiktivnosti je v nadaljevanju nenehno prisotno, do kraja pa je prignano, ko si Bulićeva in Mandić objeta izpovesta ljubezen in se pokličeta po lastnih imenih ("I love you Marko!", "I love you Senka!").

Marko Mandić v vlogi Ala večkrat omeni "večni krog življenja" in "vse se vedno začne znova", zdi pa se, da je cela uprizoritev taka, vse nekako kroži pred našimi očmi. Poleg že omenjenega menjavanja performansa in klasične igre se najvidneje spreminja še odnos med Mandićem in Bulićevo, z neverjetno hitrostjo prevzemata vlogo zdaj izjemno gorečega in ljubezni zahtevajočega, če ne celo dominantnega partnerja, potem tistega zavračajočega, včasih zaskrbljenega in slabovoljnega. Če je na začetku Al tisti, ki izgleda podrejen in zvesto hodi za Ma s svetilko, je potem on ta, ki strastno hlepi po njej in tudi obratno. Menjavanje takšnih partnerskih vlog gre vsaj širše gledano z roko v roki tudi z menjavanjem replik. Na začetku je Ma tista, ki govori več in ima več moči, potem pa je Al tisti, ki prevzame vlogo dominantnega. Njun nestalen odnos se zaključi z nekakšnim "happy endom", z novo poroko, po tem ko publiki že prirasteta k srcu in ju pospremi z bučnim aplavzom.

Uprizoritev kot sicer tudi druge v repertoarju Mini Teatra in v režiji Ivice Buljana prinaša sodobnost in svežino v slovenski gledališki prostor ter je zagotovo primerna za vse teatrske sladokusce.

 

 

Povezave: 

Ivica Buljan na Repu
Ivica Buljan na Geslu
Senka Bulić na Repu
Senka Bulić na Geslu
Marko Mandić na Repu
Marko Mandić na Geslu
fotogalerija na SiGledal

Ivica Buljan, Marko Mandić, Senka Bulić

Povezani dogodki

Nika Jurov, SiGledal, 15. 5. 2010
Kdo bo močnejši?
Tea Kovše, 15. 7. 2010
Cirkus na Ljubljanskem gradu
Kaja Pregrat, SiGledal, 20. 7. 2010
Pepelka z lutkami
Tea Kovše, 27. 7. 2010
Prekletstvo na Ljubljanskem gradu
Tea Kovše, 10. 8. 2010
Premagal bom zmaja in rešil kraljestvo
Nika Jurov, SiGledal, 10. 4. 2010
32 Rue Vandenbranden
Nika Jurov, SiGledal, 9. 4. 2010
V šalo zavite resnice