Hamletovanje se ta konec tedna podaja na festival. Predstava, ki že s svojim imenom napeljuje k premišljevanju in praznovanju ob Hamletovi besedi, se tako z dvojno močjo odeva v festivalsko, praznično odevalo. Tokrat se bo hamletovalo v sklopu festivala BiFest, ki ga prireja Lutkovno gledališče Ljubljana kot producent BiTeatra. Namen festivala je predvsem pregled lanskoletne produkcije v okviru projekta, ki ponuja možnosti za kreativen pristop mladih in mlajših generacij h gledališču.
In kako se v slednje festivalsko vzdušje umešča Hamletovanje? Če sta glavno vodilo in namen festivala BiFest pregled in ponovni vpogled v lanskoletno ustvarjanje petih mladih umetniških skupin, naj bo izhodišče za tokratni vstop v Hamletovanje prav tako kratek pregled in premislek o lanskoletnem hamletovalskem dogajanju, predvsem pa o doživljanju. Čemu vpeljevati razliko med dogajanjem in doživljanjem Hamletovanja? To oz. tisti, ki pomenijo razliko v obeh pojmih, so sprejemniki, svojevrstni soustvarjalci gledališke predstave – gledalci in gledalke. Gledališka predstava se lahko namreč »dogaja«, je uvrščena na spored dnevnega, tedenskega ali mesečnega programa določene kulturne ustanove in ravno kot obljubljeno »dogajanje« vabi k doživetju predstave, aktivnemu sodelovanju v tem, kar naj bi gledališče bilo oz. kar gledališče je, v takšni ali drugačni interakciji med ustvarjalno ekipo (predvsem z igralci) in gledalci v gledališkem prostoru. A obljubljeno »dogajanje«, povabilo h gledališkemu dogodku ne ustvarja gledališkega doživetja. Za tovrstno doživetje se je treba kot gledalec pomuditi v gledališkem prostoru in se z določeno mero zaupanja do ustvarjalne skupine odpreti za sprejemanje in vsrkavanje predstave, tj. obljubljenega gledališkega »dogajanja«.
Hamletovanje je bilo v lanskem letu pospremljeno z dvomesečnim dogajanjem in tako zapolnilo spored. A v Kulturnici na Židovski stezi 1 se ni vršilo zgolj dogajanje Hamletovanja, zahvaljujoč občinstvu, ki je sprejelo povabilo k ogledu predstave, se je Hamletovanje doživljalo. Štirje stebri Hamletovanja, radovednost, neodločnost, prežeta z gledališko tehniko improvizacije, t.i. klasičnost Shakespearove besede in karnevalski pogled na svet so se soočili s pričakovanji gledalcev in gledalk in jih marsikdaj nekoliko pretresli, predvsem pa presenetili. Presenetili na način, ki gledalca spodbudi k aktivnemu premisleku o tem, kar se dogaja na odru z igralci in kar se dogaja v njem samem, gledalcu. Šele ko se povežejo osnovni stebri v »gradbenem načrtu« predstave, gledalci in gledalke pa s svojo prisotnostjo in sodelovanjem prispevajo »gradbeni material« za stene hiše, Hamletovanje kot gledališka predstava v polnosti zaživi in naposled priredi hišno zabavo.
Hamletovalo se je v novembru in v decembru v lanskem letu, po odzivih mnogih, ki so sprejeli povabilo na obljubljeno gledališko dogajanje, pa se je tudi doživljalo. Doživljalo se je s polnimi pljuči, z napojenimi grli in s potešenimi ušesi.
In še to: ta konec tedna se bo »dogajalo«. V soboto in v nedeljo zvečer se zopet hamletuje, Hamletovanje čaka na doživetje s svojimi hamletovalci in hamletovalkami, da se srečamo v Hamletovi besedi. Vabljeni na BiFest, vabljeni na Hamletovanje!
Foto: Miha Fras
***
Tjaša Črnigoj
HAMLETOVANJE
Po motivih Shakespearovega Hamleta (v prevodu Srečka Fišerja)
Režiserka: Tjaša Črnigoj
Lektorica in sodelavka za dramaturgijo: Maša Jazbec
Glasbeni opremljevalec: Gregor Kocijančič
Kostumografinja: Minka Rozman
Igralca:
Rok Kravanja
Iztok Drabik Jug
Oblikovalci luči: Tjaša Črnigoj, Janko Oven in Andrej Petrovčič
Vodji predstave: Andrej Petrovčič, Janko Oven
Producentka: Pija Bodlaj
Premiera: 21. november 2014
Kulturnica LGL
Maša Jazbec, 16. 1. 2015
Hamletovanje: Hamlet gre na festival

Foto: Domen Martinčič
Povezani dogodki
Festival
Maša Jazbec,
11. 3. 2014
Alica, kakšni ljudje pa živijo tod okoli?
Maša Jazbec,
16. 9. 2017
Nokavt klasični lutkovni obliki
Maša Jazbec,
14. 1. 2014
Kaligula: »Še sem živ!«