Z vstopom v Hamletovanje igralca sprejmeta odgovornost igre in se odpravita na sprehod po Hamletovi pokrajini neodločnosti. Pa vendar, njuno hamletovsko poigravanje v vzdušju divje zabave prestopi varne meje udobja. Za dovršitev Hamletovanja je treba iti do konca. Iz igre v igri, kjer poskušata Hamletove like »ujeti za vest« in na zadnje le spoznati pravo resnico, igralca padeta v nevarno igro, igro na nož. S tem nožem trgata in režeta ne le Hamletovo besedo iz sebe, temveč tudi steklo zrcala, ki sta si ga po poteh Hamletovanja postavljala eden drugemu. Pričakovanja, s katerimi sta vstopila v Hamletovanje, se izjalovijo, ta sprememba pa vpliva tudi nanju – iz Hamletovanja bosta izstopila drugačna.
Hamletovanje se ne poigrava le s pričakovanji obeh igralcev, temveč tudi s pričakovanji vsakega gledalca. Sklepamo namreč lahko, da je Shakespearovo dramsko besedilo Hamlet vsaj malo, če že ne izčrpno znano večini občinstva. Ob tem velja pomisliti, da vsak gledalec že vstopi v Hamletovanje z določenimi pričakovanji o Hamletovi besedi. A vstop v Hamletovanje je v podobni meri kot za igralca tudi za gledalca odgovorno in nevarno dejanje; treba je sprejeti pravila igre, ki jih orisuje Hamletovanje, in s Hamletovo besedo kot igralec ali pa kot gledalec vstopiti v hamletovski besedni karneval:
»S tablice svojega spomina bom pobrisal prismojene banalnosti, maksime iz knjig, minule vtise in podobe, ki sta jih tja pisali misel in mladost, edini tvoj ukaz bo živel v knjigi mojih možganov, nepomešan z nižjo snovjo«.
V Hamletovanju torej ne gre zgolj za soočanje dveh igralcev s Hamletovo besedo in prikazovanje nečesa že slišanega in že branega na nov način in v drugačni preobleki. Predvsem gre za besedno spletanje prazničnega venca iz drobcev Shakespearovega Hamleta, kjer besede vseh, in ne le Hamletovega lika, trčijo ob občutje, ki po mnenju skupine ustvarjalcev prežema Hamletovo besedilo pa tudi sodobnega človeka, tj. občutje neodločnosti. V Hamletovanju se z besedo izziva neodločnost igralcev in gledalcev ter poskuša pognati besedo v gibanje, v delovanje, ravno s porušenjem starih pričakovanj in sprejemanjem nečesa še neznanega.
Hamletovanje ne namerava predstavljati podobe sodobnega Hamleta 21. stoletja. Tako, prvo pričakovanje je zrušeno. Hamletovanje poskuša na svoj način zabave osvetliti oviro neodločnosti, ki zavira posameznika, tako kot Hamleta v Shakespearovem besedilu, pri njegovem delovanju in mu preprečuje, da bi si dovolil iti do konca. Hamletovanje je praznovanje, pirovanje, zbiranje ljudi v Hamletovi besedi in v poskusu premagovanja te presnete neodločnosti.
***
Tjaša Črnigoj
HAMLETOVANJE
Po motivih Shakespearovega Hamleta (v prevodu Srečka Fišerja)
Režiserka: Tjaša Črnigoj
Lektorica in sodelavka za dramaturgijo: Maša Jazbec
Avtor glasbe: Gregor Kocijančič
Kostumografinja: Minka Rozman
Igralca:
Rok Kravanja
Iztok Drabik Jug
Oblikovalci luči: Tjaša Črnigoj, Janko Oven in Andrej Petrovčič
Vodji predstave: Andrej Petrovčič, Janko Oven
Producentka: Pija Bodlaj
Premiera: petek, 21. novembra 2014
Kulturnica LGL
Ponovitve:
sobota, 22. 11. 2014
nedelja, 23. 11. 2014
četrtek, 27. 11. 2014
petek, 28. 11. 2014
Maša Jazbec, 20. 11. 2014
Hamletovanje: Hamlet in mi vsi
:
:
Povezani dogodki
Maša Jazbec,
12. 3. 2014
Alica, zakaj je krokar podoben pisalni mizi?
Maša Jazbec,
20. 9. 2018
Človek in njegova mehanična preslikava
Maša Jazbec,
15. 9. 2017
Zverinska poslastica na meji lutkovnega