Psihološki triler.
Mojstrica ugank, nepredvidljivih obratov in preizpraševanja samoumevnosti v Razpoki neizprosno obravnava vprašanje družbe nadzora – meja med resničnostjo in fikcijo je zabrisana, resničnost pa je postavljena pod vprašaj. Mlada dramatičarka in scenaristka, ki je za svoje drame prejela številne ugledne nagrade ter sodelovala pri produkciji televizijskih serij Mularija, Nasledstvo, Twin Peaks in Dosjeji X, v Razpoki sledi resnični življenjski zgodbi o dveh okoljskih aktivistih, o paru, ki ga država nadzoruje od prvega zmenka in prvih poskusov spreminjanja sveta do nepojasnjene smrti.
Njun odnos skozi avtoričino edinstveno pisavo postane lucidno, žanrsko neulovljivo utelešenje sodobnosti. Dokumenti o njunem življenju, zbrani s pomočjo nenehnega prisluškovanja, so arhivsko gradivo, ki nam zastavlja vprašanje, kaj pomeni svoboda v času, ko algoritmi upravljajo svet namesto nas, ko postajajo naši podatki in naše navade naravni vir, s katerim bogatijo korporacije. Nadzor proizvaja nemoč in računa na predvidljivost človeškega življenja, ki preprečuje resnične družbene spremembe. Mi govorimo in kapital, ki nas monetizira, molči. V času deepfakea in poskusov potvarjanja zgodovine postaja neizpodbitno jasno, da ima fikcija resnične posledice.
Jan Krmelj je gledališki režiser mlajše generacije. Režiral in vizualno zasnoval je uprizoritve Žabe (MGL, 2022), Izredne razmere (MGL, 2021), Požigalci (SNG Drama Ljubljana, 2021), Mačka na vroči pločevinasti strehi (Drama SNG Maribor, 2021), Proslava (Drama SNG Maribor, 2020), Življenje drugih (SNG Drama Ljubljana, 2020), Žalostinke (MGL, 2020), Za praznino: jok kamere (Flota/MGLC, 2019), Antifone (osmo/za, 2019) in Utopia: Arheologija raja (SNG Drama Ljubljana, 2016). Uprizoritev Proslava, ki jo je režiral po besedilu Ivorja Martinića, je gostovala na Dubrovniških letnih igrah, Za praznino pa je bila del mednarodnega programa berlinskega festivala Theatertreffen-Stückemarkt 2020.