SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 6. 4. 2020

Teden slovenske drame na portalu SiGledal: Rokovnjači

Vabimo k spletnemu ogledu predstave Rokovnjači v režiji Mihe Nemca in koprodukciji SNG Nova Gorica ter Prešernovega gledališča Kranj, ki je na 43. Tednu slovenske drame prejela Šeligovo nagrado za najboljšo uprizoritev.
:
:
foto Urška Boljkovac
foto Urška Boljkovac
foto Urška Boljkovac
foto Urška Boljkovac
foto Urška Boljkovac

Predstavo si lahko ogledate na tej povezavi.

Uprizoritev Rokovnjači je na 43. Tednu slovenske drame prejela Šeligovo nagrado za najboljšo uprizoritev. Avtorja Miha Nemec in Nejc Valenti sta navdih iskala v zgodovini. Predstava je nastala po zgodbi Josipa Jurčiča in Janka Kersnika o tem, kako država dobesedno prisili človeka v upor iz eksistenčne nuje. Igralec Peter Harl je za vlogo v predstavi prejel nagrado tantadruj.

"Rokovnjači so danes le še simbol upora, čas je namreč tak, da se kuhajo velike stvari, in s tem se ukvarjamo pri Rokovnjačih, kar ni nujno slabo, še manj pa nenevarno," je pred premiero novembra 2012 povedal avtor in režiser predstave Miha Nemec.

Rokovnjače so ustvarili igralci Peter Musevski, Jose, Gorazd Jakomini, Blaž Valič, Vesna Vončina, Radoš Bolčina, Peter Harl, Matjaž Višnar, Maja Nemec, Arna Hadžialjević, Aljoša Ternovšek in Luka Cimprič. Za scenografijo je poskrbela Petra Veber, za kostumografijo Bjanka Adžić Ursulov, za dramaturgijo pa avtorja predstave. Glasbo je ustvarila skupina Niet.

"Miha Nemec in Nejc Valenti ter njuna uigrana igralska in umetniška ekipa so z novo avtorsko predstavo nedvomno eden od vrhov sedanje produkcije slovenskega gledališča. Rokovnjači so sveža in inovativna adaptacija istoimenske Jurčič-Kersnikove literarne predloge in odličen primer sodobne obdelave besedila, ki je po dolgih desetletjih na odru ponovno zaživelo v vsej svoji aktualnosti in družbenokritičnem potencialu. Izbira avtorjev glasbe legendarne skupine Niet, na zanimiv način pogojena s sorodnostjo obrobnih socialnih pozicij, je bistveno zaznamovala estetsko in vsebinsko plast produkcije, saj podpira univerzalnost sporočila in hkrati z domišljeno uporabo vseh odrskih sredstev ustvarja polnost duhovitih odmikov od forme ljudskega gledališča. V igralski dimenziji namreč na eni strani prinaša izbrušen užitek brez distance, na drugi refleksijo ironije in groteske, slednjemu pa se kot nadvse učinkovit igralec pridružujeta tudi scenografija Petre Veber in kostumografija Bjanke Adžić Ursulov." (Iz utemeljitve za Šeligovo nagrado)

TSD, Koronavirus

Povezani dogodki

SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 5. 4. 2020
Teden slovenske drame na portalu SiGledal: Marie Curie – Hystérie
SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 6. 7. 2021
Digitalne razstave na portalu SiGledal
SiGledal/Maruša Mugerli Lavrenčič, 1. 8. 2019
Mirjam Korbar in poletna križarjenja po SiGledalovem Repertoarju