Po predpremieri v Istrskem narodnem gledališču v Pulju, mednarodni premieri v okviru festivala Camping v Parizu v CND Centre national de la danse ter slovenski premieri v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana, si bo predstavo Sad Sam Matthäus v okviru festivala Dunajski slavnostni tedni do 11. julija lahko ogledala še avstrijska publika.
Ideja za predstavo se je sicer porodila leta 2019, ko je umetniški direktor osrednjega avstrijskega festivala Dunajski slavnostni tedni Christopher Slagmuylder Ferlina povabil k sodelovanju na 70. izdaji festivala, ki pa je bila kasneje zaradi pandemije preložena na letos.
Predstava Sad Sam Matthäus, ki so jo po zapisu Emanata kritiki do sedaj označili za "izvenserijsko gledališko izkušnjo" ter "vznik radosti gledališča in umetnosti" raziskuje razmerja med koreografijo, besedilom, narativnostjo in performansom, z dekonstruiranjem oratorija Johanna Sebastiana Bacha Pasijon po Mateju.
Izhodišče za mednarodno koprodukcijo je dobro znana narativna struktura pasijona, s pomočjo katere koreograf Ferlin in dramaturg Goran Ferčec razmislita o položaju subjekta uprizarjanja oziroma telesa, ki ne zmore več opravljati vseh aktivnosti tako kot nekoč in postane telo trpljenja, piše v sporočilu za javnost.
Na programu festivala so letos tudi predstave uveljavljenih gledaliških imen, kot so Heiner Goebbels, Tim Etchells, Rene Pollesch, Toshiki Okada, The Wooster Group, Nature Theater of Oklahoma, Philippe Quesne, Eszter Salamon in drugi.
Čeprav so Dunajski slavnostni tedni v preteklosti že gostili predstave hrvaških gledaliških ustvarjalcev, kot so bili Bobo Jelčić, Nataša Rajković in Oliver Frljić, je Ferlinova predstava Sad Sam Matthäus prvi primer sodelovanja festivala s hrvaškim umetnikom v vlogi koproducenta, so že predhodno sporočili z Emanata.
Sad Sam Matthäus je sicer četrta predstava iz niza uspešnih Ferlinovih solo projektov z naslovom Sad Sam (v prevodu iz hrvaščine Zdaj sem), ki ga je pričel razvijati januarja 2004 v Amsterdamu s premiero Sad Sam Now I am. Drugi solo, Sad Sam Almost 6, je bil premierno prikazan januarja 2009, tretji, Sad Sam Lucky, ki je predstavljal fizičen odgovor na ustvarjanje slovenskega avantgardističnega pesnika Srečka Kosovela, pa je nastal leta 2012.