Ferlin in dramaturg Goran Ferčec po nizu uspešnih projektov z naslovom Sad Sam (v prevodu iz hrvaščine Zdaj sem) s predstavo Sad Sam Matthäus nadaljujeta z odrsko raziskavo razmerja med koreografijo, govorom, narativnostjo in uprizarjanjem, tokrat preko dialoga z monumentalnim oratorijem Johanna Sebastiana Bacha Pasijon po Mateju (Matthäus-Passion), so sporočili iz Zavoda Emanat.
Ideja za predstavo se je porodila leta 2019, ko je umetniški direktor osrednjega avstrijskega festivala Dunajski slavnostni tedni Christopher Slagmuylder Ferlina povabil k sodelovanju na 70. izdaji festivala, ki pa je bila kasneje zaradi pandemije preložena na letos.
Ferlin je ob premieri nove predstave dejal: "Pasijon jemljem kot metafizično in filozofsko izhodišče za razumevanje sedanjega trenutka. Po drugi strani ga vidim tudi kot material, ki mi omogoči vrnitev k sebi, k intimnemu prevpraševanju trpljenja, njegovih narativov, izkustev, strahov. Kot koreografa, čigar telo občuti učinke izčrpavanja skozi izvedbo, me zanima, kaj se zgodi s telesom, ko tega, kar se od njega pričakuje, ne zmore več."
Koreograf, režiser in performer je presodil, da je nekaj lucidnega tudi v Bachovem poskusu, da trpljenje uglasbi, prav tako pa je tudi nekaj skrajno tveganega in nepredvidljivega v Ferlinovih prizadevanjih, da ustvari solo na Bachov Pasijon: "Solo o sebi, moji družini, o našem času in mukah. Zavedam se, da je ta predstava niz tveganj, niz nemogočega, niz izzivov. Vendar so prav tovrstni poskusi po mojem mnenju vredni umetniške raziskave in premisleka."
Leto po načrtovani premieri bo predstava predpremierno uprizorjena 9. junija v Istrskem narodnem gledališču v Pulju, prve ponovitve pa bodo na ogled 23. in 24. junija v okviru festivala Camping v Parizu v CND Centre national de la danse. Turneja se bo nadaljevala s predstavami v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana, 29. in 30. junija, v organizaciji producenta zavoda Emanat in v sodelovanju z zavodom Bunker, avstrijska publika pa si bo predstavo lahko ogledala 9. in 11. julija v okviru festivala Dunajski slavnostni tedni, s čimer se bo turneja tudi zaključila.
Umetniški direktor dunajskega festivala Christophe Slagmuylder napoveduje pester in navdihujoč program, ki se osredišča okoli umetnikov in njihovih vizij ter poskuša zaobjeti nepredvidljivo, razširiti perspektive in ponovno afirmirati umetnost kot vezivno tkivo človeštva, so povzeli pri Emanatu.
Na programu festivala bodo letos tudi predstave uveljavljenih gledaliških imen, kot so Heiner Goebbels, Tim Etchells, Rene Pollesch, Toshiki Okada, The Wooster Group, Nature Theater of Oklahoma, Philippe Quesne, Eszter Salamon in drugi.
Čeprav so Dunajski slavnostni tedni v preteklosti že gostili predstave hrvaških gledaliških ustvarjalcev, kot so bili Bobo Jelčić, Nataša Rajković and Oliver Frljić, je predstava Sad Sam Matthäus Matije Ferlina prvi primer sodelovanja festivala s kakim hrvaškim umetnikom v vlogi koproducenta, so še poudarili pri Emanatu.