Hodi mesto je zasnovan kot zvočni zemljevid, v katerega gledalec vstopi na dejanski lokaciji in ga sprejema preko slušalk in aplikacije na mobilnem telefonu (telefon si izposodi ob vstopni točki). Poanta performansa je začutiti ali na novo doživeti lokacijo, prostor, meste ulice, v katere je posameznik že davno vtisnil svoje individulane zgodbe. Preko hoje; hitrosti, ritma, postankov, ki določa potek zgodbe, se na novo vspostavlja doživljanje samega prostor. Hoja, ki omogača lovljenje teh zgodb, nima klasične logike hoje po ulicah, postane individualna koreografija, določena z gibanjem po prostoru. Omogoča prezenco in samozavedanje posameznika v prostoru in času, tukaj in zdaj. Struktura zgodbe je mrežna in nič ni narobe, če se kako markacijo, zvočno sliko ne ulovi ali izpusti. Percepcija je izrazito individualna in lahko tudi zelo različna, saj se samo mesto, pot in pozornost spreminjata.
Zvočne slike so postavljene v natančno izbrane in domišljene lokacije, ki dodelijo zgodbi pomemben kontekst. Rdeče pike na zemljevidu, ki ga gledalec prejme ob vstopu markirajo posamezne zvočne slike. Lokacije zvočnega zemljevida postavljenega v Ljubljani pomenljivo povezujejo glavne državotvorne inštitucije (trgovski center, cerkev, šola, parlament, vlada, kulturni dom, državni organi: policija, ministrstvo..)
Hodi mesto je zemljevid, kjer se občasna prostorska dezorientacija, nestabilnost prepleta s časovnimi nivoji prostora. Je zemljevid, ki presprašuje sodobne sledilne naprave, kjer se prostor za izgubo in samoraziskovanje manjša, kar posledično spreminja percepcijo prostora. V tem pogledu želi Hodi mesto iztrgati pogled obiskovalca od »naprave« in poskrbi za motnjo s samim zemljevidom, ki paradoksalno sloni na prostorki nestabilnosti oziroma in ki disorientacijo jemlje kot prednost.
Zvočni zemljevid Hodi Mesto kritično orisuje našo družbo. Mnoštvo pravil, ki smo si jih postavili, da bi živeli »lažje«. Bolje? Lagodneje? Pravičneje? Ne gre zgolj za postopke pravnih določil, čeprav imajo le-ta pomembno mesto – temveč skupek drugačnih, manj vidnih, vse prisotnih, skritih, na prvi pogled celo nedolžnih načinov in postopkov, ki jih sprejemamo in tudi sami preigravamo. Kako močni so omenjeni vzorci, pravila, določila? Jih lahko spremenimo?*
Irena Pivka
*Jasmina Založnik, uvodnik Hodi mesto
Povezava: Celotno besedilo (PDF / 2129Kb)
Povezava na zvočne datoteke: http://aporee.org/mfm/tracker.php?id=125
Koncept in zasnova: Irena Pivka, Brane Zorman
Besedilo: Saška Rakef v sodelovanju s Klavdijo Zupan, Ireno Pivka, Brantom Zormanom
Zvočna zasnova in zvočni zemljevid: Brane Zorman
Prostorska zasnova: Irena Pivka
Aplikacija radio aporee:::minatures for mobiles: Udo Noll
Dramaturgija: Klavdija Zupan, Saška Rakef, Jasmina Založnik
Pregled besedila: Tomaž Gubenšek
Spremno besedilo: Jasmina Založnik
Glasovi: Mojca Funkl, Tomaž Gubenšek, Gašper Jarni, Saška Rakef, Marinka Štern in otroci: Pika in Oskar Kapelj, Lara in Borut Bončina, Leo Pintar, Naomi Zorman, Jan Verdellis
-
Festival Borštnikovo srečanje
Maribor, 14. 10. 2016 - 23. 10. 2016
-
Ana Desetnica
Izola, 27. 6. 2013 - 12. 7. 2013
Sežana, 27. 6. 2013 - 12. 7. 2013
Maribor, 27. 6. 2013 - 12. 7. 2013
Ljubljana, 27. 6. 2013 - 12. 7. 2013
Celje, 27. 6. 2013 - 12. 7. 2013
Nova Gorica, 27. 6. 2013 - 12. 7. 2013
Šoštanj, 27. 6. 2013 - 12. 7. 2013
Ruše, 27. 6. 2013 - 12. 7. 2013
Kranj, 27. 6. 2013 - 12. 7. 2013
Kamnik, 27. 6. 2013 - 12. 7. 2013
-
Ana Desetnica
Ljubljana, 26. 6. 2014 - 8. 7. 2014
Maribor, 26. 6. 2014 - 8. 7. 2014
Kranj, 26. 6. 2014 - 8. 7. 2014
Nova Gorica, 26. 6. 2014 - 8. 7. 2014
Celje, 26. 6. 2014 - 8. 7. 2014
Ruše, 26. 6. 2014 - 8. 7. 2014
Izola, 26. 6. 2014 - 8. 7. 2014
Krško, 26. 6. 2014 - 8. 7. 2014
Šoštanj, 26. 6. 2014 - 8. 7. 2014
Sežana, 26. 6. 2014 - 8. 7. 2014
-
Preglej na glas
Ljubljana, 30. 9. 2013 - 4. 10. 2013