O festivalu Preglej na glas, mednarodni festival dramske pisave, je od svojih začetkov pred osmimi leti prehodil dolgo in plodno pot iskanja drugačnih pristopov in načinov predstavitve sodobne (slovenske) dramatike. V svoj program je uvrščal še neuveljavljene pisce in jim, poleg predstavitve širši javnosti, ponudil vrsto koristnih delavnic in preizkušanj različnih gledaliških praks, hkrati pa je festival sistematično spodbujal tudi teoretični diskurz o dramatiki.
Pretekli festivali bralnih uprizoritev (PreGlej na glas! 2006, PreGlej na glas! 2007, Festival dramske pisave 2008, PreGlej na glas!, 2009, Preglej na glas! 2010, preglej na glas 2011, Preglej na glas 2012) so dokazali, da so izjemno dragoceni – tako za dramatike kot tudi za širšo (strokovno) javnost, saj širijo zavest o prisotnosti kakovostne dramatike in demantirajo nasprotne trditve. Uspehi piscev, ki so preko izobraževanja ali bralnih uprizoritev sodelovali na festivalih Preglej na glas in v programu Preglej, se kažejo v številnih krstnih uprizoritvah na slovenskih in tujih odrih, knjižnih objavah, nacionalnih in tudi mednarodnih nagradah in prisotnosti v zavesti strokovne gledališke javnosti.
Tako se prav skozi festival Preglej na glas slovenska gledališka javnost kontinuirano spoznava z novimi dramskimi modeli in uprizoritvenimi praksami. Festival orje ledino na področju percepcije dramskega in gledališkega tudi skozi uveljavitev bralnih uprizoritev kot samostojnega žanra (in z njihovo nenehno nadgradnjo in raziskovanjem) ter s knjižnimi publikacijami dramskih besedil (v preteklosti v sodelovanju z revijo Mentor, Gledališčem Glej, Apokalipso in AGRFT, zdaj samostojno v okviru založniške dejavnosti KD Integrali).
O Integralih Kulturno društvo Integrali, pod umetniškim vodstvom Simone Semenič, deluje na področju gledaliških umetnosti z močno afiniteto do sočasne dramatike, katero raziskuje, afirmira in distribuira skozi različne veje svojega delovanja:
izobraževalna dejavnost; dolgoletni program Preglejev laboratorij in koprodukcija Šole ustvarjalne kritike in teorije
festival Preglej na glas in festival Dnevi bralnih uprizoritev
produkcija predstav in enkratnih gledaliških dogodkov, ki se (nekonvencionalno) lotevajo sočasnih dramskih pisav: kapelj in semenič v sestavljanju (Tekst: Simona Semenič, 2012); Kladivo ali pinceta? (Tekst: Simona Hamer, 2012), To sem jaz, kdo si pa ti? ( umetniška skupina preglej, 2011), Zakon! (umetniška skupina preglej, 2010), Skok iz kože (Tekst: Peter Rezman, 2009), Čas razcveta (Tekst: Miha Marek, 2009), Ampak Dane (Tekst: Zalka Grabnar Kogoj, 2008), Nisi pozabila, samo ne spomniš se več (Tekst: Simona Semenič, 2008), Let v Rim (Tekst: Miha Mazzini, 2008), Vse življenje (Tekst: Andreja Zelinka, 2007), Devet lahkih komadov (2007), itd.
založništvo; objava dramskih tekstov s spremljevalnimi teoretičnimi članki, v slovenščini in angleščini (Daj dramo!, Dramober 2008, Dramober 2009, Ljubljana – Gospa Sveta, Zakon 3. branje, Okno)
Vsi dogodki festivala Preglej na glas do brezplačni.
Festival sta sofinancirala Ministrstvo za kulturo in MOL. Festival je nastal v sodelovanju z Zavodom Bunker, Gledališčem Glej in Muzejem sodobne umetnosti Metelkova.
19:00
Preglej na glas Muzej sodobne umetnosti Metelkova (MSUM), Maistrova 3, Ljubljana Semenič & Bulc na prodaj
KD Integrali, MG + MSUM, Trienale sodobne umetnosti v Sloveniji (U3)
O festivalu Preglej na glas, mednarodni festival dramske pisave, je od svojih začetkov pred osmimi leti prehodil dolgo in plodno pot iskanja drugačnih pristopov in načinov predstavitve sodobne (slovenske) dramatike. V svoj program je uvrščal še neuveljavljene pisce in jim, poleg predstavitve širši javnosti, ponudil vrsto koristnih delavnic in preizkušanj različnih gledaliških praks, hkrati pa je festival sistematično spodbujal tudi teoretični diskurz o dramatiki.
Pretekli festivali bralnih uprizoritev (PreGlej na glas! 2006, PreGlej na glas! 2007, Festival dramske pisave 2008, PreGlej na glas!, 2009, Preglej na glas! 2010, preglej na glas 2011, Preglej na glas 2012) so dokazali, da so izjemno dragoceni – tako za dramatike kot tudi za širšo (strokovno) javnost, saj širijo zavest o prisotnosti kakovostne dramatike in demantirajo nasprotne trditve. Uspehi piscev, ki so preko izobraževanja ali bralnih uprizoritev sodelovali na festivalih Preglej na glas in v programu Preglej, se kažejo v številnih krstnih uprizoritvah na slovenskih in tujih odrih, knjižnih objavah, nacionalnih in tudi mednarodnih nagradah in prisotnosti v zavesti strokovne gledališke javnosti.
Tako se prav skozi festival Preglej na glas slovenska gledališka javnost kontinuirano spoznava z novimi dramskimi modeli in uprizoritvenimi praksami. Festival orje ledino na področju percepcije dramskega in gledališkega tudi skozi uveljavitev bralnih uprizoritev kot samostojnega žanra (in z njihovo nenehno nadgradnjo in raziskovanjem) ter s knjižnimi publikacijami dramskih besedil (v preteklosti v sodelovanju z revijo Mentor, Gledališčem Glej, Apokalipso in AGRFT, zdaj samostojno v okviru založniške dejavnosti KD Integrali).
O Integralih Kulturno društvo Integrali, pod umetniškim vodstvom Simone Semenič, deluje na področju gledaliških umetnosti z močno afiniteto do sočasne dramatike, katero raziskuje, afirmira in distribuira skozi različne veje svojega delovanja:
izobraževalna dejavnost; dolgoletni program Preglejev laboratorij in koprodukcija Šole ustvarjalne kritike in teorije
festival Preglej na glas in festival Dnevi bralnih uprizoritev
produkcija predstav in enkratnih gledaliških dogodkov, ki se (nekonvencionalno) lotevajo sočasnih dramskih pisav: kapelj in semenič v sestavljanju (Tekst: Simona Semenič, 2012); Kladivo ali pinceta? (Tekst: Simona Hamer, 2012), To sem jaz, kdo si pa ti? ( umetniška skupina preglej, 2011), Zakon! (umetniška skupina preglej, 2010), Skok iz kože (Tekst: Peter Rezman, 2009), Čas razcveta (Tekst: Miha Marek, 2009), Ampak Dane (Tekst: Zalka Grabnar Kogoj, 2008), Nisi pozabila, samo ne spomniš se več (Tekst: Simona Semenič, 2008), Let v Rim (Tekst: Miha Mazzini, 2008), Vse življenje (Tekst: Andreja Zelinka, 2007), Devet lahkih komadov (2007), itd.
založništvo; objava dramskih tekstov s spremljevalnimi teoretičnimi članki, v slovenščini in angleščini (Daj dramo!, Dramober 2008, Dramober 2009, Ljubljana – Gospa Sveta, Zakon 3. branje, Okno)
Vsi dogodki festivala Preglej na glas do brezplačni.
Festival sta sofinancirala Ministrstvo za kulturo in MOL. Festival je nastal v sodelovanju z Zavodom Bunker, Gledališčem Glej in Muzejem sodobne umetnosti Metelkova.