Kot so sporočili iz SLG Celje, je Polona Juh nagrado prejela za vlogo Olivije v predstavi Kar hočete Williama Shakespeara v izvedbi Slovenskega narodnega gledališča (SNG) Drama Ljubljana.
"Žlahtnost Polone Juh v vlogi žalujoče grofice Olivije je v tankočutnem preseganju klasičnega komičnega lika, ki ga nadgradi z ekspresivnim gibom in pretanjeno izreko Shakespearovega verza. Na prvi pogled sicer enolično vlogo oplemeniti s številnimi igralskimi finesami, mestoma melanholične ženstvene krhkosti, kot tudi z energično interpretacijsko avtoritativnostjo ter nepredvidljivimi komičnimi obrati," je zapisala žirija.
Lahkotno preigravajoča s stereotipi Juh po oceni žirije prehaja med žalovanjem in vročo zaljubljenostjo, vdanostjo in zadržanostjo, strogostjo in popustljivostjo. Besedilo interpretira z neverjetno skoraj že igrivo spretnostjo, z izjemnim občutkom za podtone ter tihe, neslutene notranje krajine.
Branko Šturbej je nagrado prejel za vlogo Malvolia prav tako v predstavi Kar hočete. V njej po navedbah žirije izstopa z jasno in na videz lahkotno interpretacijo verza, natančno gestiko in izvedbeno dovršenimi monologi. V igri s soigralci se odlikuje z odličnim razumevanjem situacijske komike, dobro odmerjenim tempiranjem replik in posluhom za ritem predstave.
"S prefinjeno stilizacijo oriše lik, ki preseže klasičnega shakespearjanskega komičnega junaka, ter s pretirano resnobnostjo, zgražajoč nad vsemi oblikami zabave v rumenih nogavicah s križnimi podvezicami, v gledalcih vzbuja huronski smeh in simpatijo. Igralska bravuroznost in obrtniško mojstrstvo eskalirata v pisemski partituri, nagrajeni z aplavzom na odprti sceni," je zapisala žirija.
Nina Ramšak Marković je naziv žlahtne režiserke prejela za predstavo Arzenik in stare čipke Josepha Kesserlinga v izvedbi Mestnega gledališča ljubljanskega. Po oceni žirije namreč v aktualizirani gledališki igri, ki združuje bogat spekter komedijskih podžanrov, križanih z detektivko in grozljivko, presega standardne načine uprizarjanja komedije.
"Ustvarjalka se drzno umakne od izvirnika in besedilo nadgradi s številnimi referencami, slikovnim in filmskim gradivom ter žanrsko obarvano glasbo. S tem neposredno napade sistemske zločine srednjega razreda. Natančna v ritmu v tipizirane like vnese svežino in razpre preizpraševanje o smiselnosti komedije danes brez družbeno kritične ostrine," piše v obrazložitvi žirije.
Glede predstave Paradiž Mattea Spiazzija v izvedbi SLG Celje, ki je prejela nagrado za žlahtno komedijo, pa je žirija zapisala, da gre za izvirno predstavnico sodobnega gledališča komedije, ki z združevanjem različnih zvrsti in jezikov briše ostre meje znotraj samega žanra. Glavni jezik nebesedne predstave so izvrstne maske Alessandre Faienza, ki jim je odlično ubrana igralska ekipa z neverjetno natančno govorico svojih teles vdihnila življenje.
Učinkovit sopripovedovalec sodobne pravljice je tudi glasba, ki je kot ustvarjalka atmosfere, ilustracija občutij ali pa prispodoba za neizrekljive misli. Predstava, ki humor združuje z bridkostjo, žalost z izgubo ter melanholijo s sočutjem, je hvalnica življenju. In ko življenje umre, odpadejo tudi maske, je še zapisala žirija.