"Skupni imenovalec je ideja Butalcev, njihova logika in nesmisel. Ne odvija se v Butalah, ampak tukaj in zdaj. Butalost se je z leti stopnjevala in razvijala, mi smo le njene priče," pravi režiser.
Predstava po navedbah SNG Maribor odseva duha današnje družbe. "Butalce lahko interpretiramo kot bistroumno satiro s konkretnimi socialnopolitičnimi, predvsem pa psihosocialnimi razsežnostmi. Pisonovi Drugibutalci so univerzalna metafora današnjega globalnega sveta, ki je ostal 'brez smisla in smeri'," je dodal dramaturg Vili Ravnjak.
V predstavi igrajo Ksenija Mišič, Mateja Pucko, Mirjana Šajinović, Viktor Hrvatin Meglič, Ivica Knez, Matija Stipanič ter nova članica dramskega ansambla SNG Maribor Minca Lorenci. Scenografinja je Petra Veber, ki je skupaj z režiserjem Pisonom izdelala tudi kostume.
Fran Milčinski je v Butalcih iz leta 1899 kot humoristični kronist obdelal tipične slovenske majhnosti, ki se imajo za velike, in norosti, ki trdijo, da so pametne. Ravnjak je spomnil, da so Butalci poleg Šentflorjancev Ivana Cankarja najbolj razširjen univerzalni humoristični opis slovenskega nacionalnega značaja, s tem da so Butalci še nekaj stopenj nižje. "To, da sta se oba satirično-kritična oziroma bizarno-komična pojma, nastala v približno istem času, ohranila celo stoletje, priča o tem, da se Slovenci vseeno znamo smejati sebi, čeprav bolj grenko in zadržano. Za bolj prešeren in odprt smeh imamo preprosto premalo poguma in samozavesti," je prepričan.