Aljoša Lovrič Krapež, 21. 10. 2017

Refleksija: Naše nasilje vaše nasilje

Predstava režiserja Oliverja Frljića Naše nasilje in vaše nasilje, navdihnjena po romanu Petra Weissa Estetika odpora, nadaljuje pot, ki jo je režiser začrtal s predstavo Kompleks Ristić, le da novejša predstava teži k hujšemu bombardiranju gledalca in k še močnejši simboliki.
:
:
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos
Foto: Wiener Festwochen © Alexi Pelekanos

»Telesnost«, družbena kritika in močni vizualni efekti, ki so v Frljićevem gledališču še kako pogosti, začrtajo novo pot – tokrat je ta begunska pot, ki vodi z Bližnjega vzhoda prek schengenskega območje v »napadeno« Evropo. Predstava je ovita v ironijo, sarkazem, mestoma pa tudi direktno kaže na modernega evropskega človeka ter v svojem bistvu na tehnico postavlja nasilje – nasilje Evrope in neevrope, nasilje umetniškega nasilja ter neumetniškega nasilja. V svoji odlični kritiki in jedki provokaciji ne kaže le na evropskega človeka, temveč na človeštvo v celoti. Koncept, ki dopušča visoko mero cinizma, se roga tudi režiserju samemu ter tako premakne črto med gledalci in igralci. Vpraša nas: kako absurdna je situacija, kamor nas je pripeljalo naše in vaše nasilje? Predstava, s sicer odlično igro, ne poda nobenega odgovora, ter s tem kaže na že uhojeno pot po principu »bodi zadovoljen s tem, kar imaš«. Predstavo končamo sami, jok otrok na mediteranskih poteh, pa konča morje.

***
Vsebino Biltenov 52. Festivala Borštnikovo srečanje in [B]bloga ustvarjajo študentke in študenti Akademije za gledališče, radio, film in televizijo ter mariborske in ljubljanske Filozofske fakultete.

Povezave:

FBS