Po mnenju režiserja Jerneja Lorencija je v današnjem času "težava v tem, da oblasti gledališče ne zanima, predvsem zato, ker v njem ni denarja. Če bi bili teatri visoko dobičkonosni ekonomski subjekti, bi bilo drugače, saj oblast in politiko zanima le kapital", je povedal režiser, čigar predstava Nevihta je blestela na zadnjem Borštnikovem srečanju.
Gledališče tudi samo v sebi nima več moči, ki jo je imelo nekoč. Vzroki so po Lorencijevem prepričanju zelo kompleksne narave. Nekaj jih gre pripisati policentričnosti. "Danes smo priča radikalni razpršenosti, ni več zanesljivih koordinat, ki bi dajale občutek gotovosti, trdnosti, zaupanja. Vse je prepuščeno trgu, naključju, stihiji, ob čemer je gledališče precej arbitrarno", je pojasnil Lorenci.
Tudi slovensko gledališče, kot meni Lorenci, trenutno ni v najboljši kondiciji. "Smo na prelomnici oziroma v času, ko se bo moralo nekaj korenito spremeniti," je prepričan. Pri tem nakazuje na novo odgovornost in zagrizenost, s katero bo treba v prihodnje misliti in delati teater, v katerega bo treba, tako Lorenci, spustiti tudi več mladih.
"Slovenskemu gledališču manjka gledališče," je poudaril in pojasnil: "Gledališče ne sme biti izgovor za obračunavanje z neposrednimi političnimi aktualizmi, tudi ni njegov smisel zabava, še manj pa izgovor, da smo lažno sočutni do različno deprivilegiranih ljudi."
ZDUS bo ob svetovnem dnevu gledališča že tradicionalno podelilo stanovska priznanja. Odličje Marija Vera za življenjsko delo letos prejme Ivo Barišić, veliki bršljanov venec za življenjsko delo pa Vili Ravnjak.
STA/Jasmina Vodeb, 27. 3. 2013
Ob svetovnem dnevu: Gledališče kljub krizi ostaja pomembno (ozadje)
:
:
STA/Jasmina Vodeb Baša,
3. 11. 2014
Radijska igra - množično gledališče, a tudi "slepa umetnost", ki računa na notranji oder poslušalcev
STA/Jasmina Vodeb Baša,
20. 5. 2016
Gaja Pöschl: Šepetalec je za igralca to, kar je vrv za plezalca (intervju)
STA/Jasmina Vodeb Baša,
16. 5. 2015
Željni študija igre prikrajšani za dramsko šolo Barice Blenkuš