Kaja Cencelj, SiGledal, 5. 12. 2010

Novi Dialogi angažirano o gledališču

Nova številka revije Dialogi 9/10 tokrat precej prostora namenja scenski umetnosti ter se tako kot ena najstarejših slovenskih kulturnih revij, ki spodbuja kritično misel s področja različnih umetnosti, humanistike in družboslovja, ponuja v branje tudi zahtevnejšim bralcem in ljubiteljem gledališča.
:
:

Izšli so novi Dialogi, letnik 46, št. 9/10

V uvodniku nove številke Dialogov se urednica Emica Antončič sprašuje, kaj se je zgodilo s festivalom Lent, ki se ne more (več) pohvaliti s kvalitetno selekcijo in resnejšim programskim konceptom. Na vprašanje skuša odgovoriti tudi s člankom o »najmlajšem lentovskem ekscesu v mestnem prostoru«, kot sama poimenuje Park doživetij z Art kampom, ki je v času letošnjega Lenta zavzel mariborski Mestni park. Ker program festivala vedno bolj oblikujejo podjetniški interesi, se kulturni spomenik mariborskega meščanstva spreminja v zabavišče, trgovino, okrepčevalnico in kamping.

Gledališču je v reviji namenjen tudi jesenski glavni intervju, v katerem se je Primož Jesenko pogovarjal z igralko in režiserko Mijo Janžekovič, aktivno udeleženko Odra 57, ki je prvič spregovorila o njenem sodelovanju pri ljubljanskem gledališkoeksperimentalnem gibanju v prejšnjem stoletju. Kot pravi Janžekovičeva, danes napačno razmišljamo o gledališkem fenomenu iz šestdesetih let prejšnjega stoletja, saj Oder 57 sploh ni imel ideologa.

Tudi tokratne razprave so teatrološko obarvane. Blaž Lukan obravnava performerja v razmerju do igralca, plesalca in izvajalca, pri čemer ugotavlja, da performerja ne določa izobrazba ali znanje, ampak fizična prezenca, ki jo zmore vzpostaviti v scenskem dogodku. V drugi razpravi Barbara Orel ponudi vpogled v ljubljansko alternativo osemdesetih let, ko so ženske gledališke skupine vzpostavile prostor za družbenopolitično kritiko socializma in razvoj emancipacijskih likov nastajajoče potrošniške družbe. Še dlje v zgodovino seže Anja Bajda, ki odkriva, da je bila slovenska ludistična dramatika šestdesetih let vseeno angažirana in le navidezno nezainteresirana.

Poleg leposlovja sodobnih bosanskih in slovenskih pisateljev, ocen razstav, filmskih in knjižnih recenzij, rdečo nit revije nadaljuje še Tomaž Toporišič s preučevanjem ne več dramskih in medmedijskih odrskih dogodkov ter srbska kritičarka Ana Vujanović, ki kritično ocenjuje knjigo Alda Milohnića Teorije sodobnega gledališča in performansa.

Revijo lahko naročite tudi preko spleta na:
www.aristej.si/slo/dialogi/narocanje.html
 

Dialogi

Založba Aristej, 17. 12. 2015
Dialogi o trajanju v umetnosti
Založba Aristej, 17. 12. 2015
Dialogi o trajanju v umetnosti
Kaja Cencelj, SiGledal, 14. 12. 2010
Ko želi človek preseči samega sebe
Kaja Cencelj, SiGledal, 4. 12. 2012
E-rojevanje ptujskega gledališča v drugo