Igralsko zasedbo sestavljajo Petja Labović, Nataša Matjašec Rošker, Kristijan Ostanek, Davor Herga, Eva Kraš, Timon Šturbej, Žan Koprivnik in Miloš Battelino, kot gost pa iz ljubljanske Drame prihaja Uroš Fürst.
Ustvarjalci predstave pred premiero pravijo, da gre za aktualno tematiko, ki je v današnjem barbarskem kapitalističnem ustroju in v vzpenjajočih totalitarizmih opravičljivo zaskrbljujoča. Opisuje namreč apokaliptično preteklost in hkrati daje zaskrbljujočo preroško napoved prihodnosti.
Eden najbolj ustvarjalnih hrvaških režiserjev srednje generacije Dalibor Matanić pravi, da med filmom in gledališčem sicer obstajajo razlike, a da gre za podoben energijski pristop, vse skupaj pa je odvisno predvsem od zgodbe, ki jo delo pripoveduje, čustev in komunikacije z občinstvom.
"Ko imate devet tako sijajnih igralcev, potem je to veliko lažje narediti. Dobro smo se ujeli in čeprav sodelujemo prvič, imam občutek, kot da smo skupaj že deset let," je dejal Matanić.
O tematiki predstave je dejal, da se je v času, ko nacisti postajajo hipsterji, dovolj dobro zavedajo v Mariboru, Zagrebu, Berlinu in še marsikje, zato je skrajni čas mlade in stare posvariti pred tem, da se najbolj mračno obdobje človeške zgodovine ne ponovi več.
Predstava namreč govori o obdobju pred in med drugo svetovno vojno v jeklarskem imperiju družine von Essenbeck, ko rojstnodnevno zabavo družinskega patriarha prekine udarna novica o požigu Reichstaga, slavljenec in predstavnik staronemške aristokracije, ki ji je odbila zadnja ura, pa je še isto noč umorjen.
Po smrti magnata se poženejo mlinska kolesa boja za dediščino, v duhu novo vladajočih silnic pa so vsi nasledniki največjega železarskega koncerna v državi ujetniki še močnejšega političnega kolesja, ki s svojimi premišljenimi strategijami posega v življenja vsakega posameznega člana družine.
Predstava, prirejena po prvem Viscontijevem filmu takoimenovane nemške trilogije, tako pripoveduje o dramatičnih dnevih vzpona nacizma skozi dogodivščine nemške družine Essenbeck, ki je zaradi korupcije in boja za oblast povsem raztrgana.
"Polje manipulacij, premeščeno v intimni prostor družine in družinskih odnosov, prikazuje vso krhkost človeških usod in možnosti, s katerimi lahko samo en zastrašujoči politični režim naredi iz navadnega človeka zločinca," je o ustvarjanju gledališke predelave filma dejal dramaturg Ivor Martinić.
Igralka Nataša Matjašec Rošker, ki bo v predstavi upodobila baronico Sophie von Essenbeck, je dejala, da zgodba govori o nekem delu zgodovine, za katerega smo vsi prepričani, da se nikoli več ne bo ponovil, a naš vsakdan priča o tem, da temu ni tako. Sama je ob tem zelo vesela, da so zbrali tako ustvarjalno avtorsko ekipo, ki ni le pametna, pogumna in drzna, pač pa tudi etično čista ter zaljubljena v filmsko in gledališko umetnost.
"Najbolj pa sem hvaležna temu, da tukaj ni glavne vloge. Tukaj je glavna vloga predstava, njena vsebina," je dejala Nataša Matjašec Rošker.