Janja Sterle, 25. 10. 2017

Macbeth

Pogovor z režiserjem predstave, Dorianom Šilcem Petkom.
:
:

Foto: Arhiv AGRFT

JS: Nekateri iz gledaliških krogov menijo, da je igra prekleta, zaradi česar niti ne izgovarjajo njenega imena, temveč jo imenujejo »The Scottish Play«. Zakaj si se odločil ugrizniti v to jabolko?

DŠP: »Pritegnili sta me tema ekscesa smrti in pogoji vojne, kar je vedno aktualno in ima vedno nek potencial. Zanima me predvsem, kako daleč lahko gremo v različnih maksimah: kako daleč gremo lahko v potencialu smrti, sle, poželenja ipd. Ne morem mimo koncepta brezpogojne smrti.«

JS: V kolikšni meri si sledil Župančičevemu prevodu dela? Je zgodba postavljena v današnji čas ali se držiš Shakespearjevega časovnega okvirja? Ali so jezik in kostumi sodobni?

DŠP: »Prevoda sem se držal v vseh aspektih razen besedila. Menim namreč, da je Župančičev prevod sicer zares vrhunski, vendar pa je besedilo kot tako za namene uprizoritve preveliko. Zlasti so me pritegnili arhaizmi in njegov slog pisanja, zato je beseda ostala takšna, kot je. Ker pa v uprizoritvi lovimo neverjetno, noro, divje, smo močno posegali v tekstovno gmoto. Zgodba nima nekega časovnega okvirja, saj je dogajanje postavljeno v brezčasnost, torej »ne zdaj, ne prej, ne potem – v nek prostor med živimi in mrtvimi«.

V kostumih, ki jih je izdelala Tina Bonča, se odražajo in prepletajo značilnosti škotskih noš, domišljijskega prostora in vojne teksture. kostumografka je z njimi ustvarila nov okvir pošasti, ki so na liminalni meji živega in umrlega.«

JS: Zdi se, da je Macbeth izjemno aktualen tudi danes. Kaj ga po tvojem mnenju dela takšnega?

DŠP: »Mislim, da je to gonja po smrti/moči, ki je nekaj neverjetnega, najverjetneje neulovljivega, in jo lahko obravnavamo tako s freudovskega vidika v smislu destruktivnega nagona kot tudi z vidika političnih aparatov (oblast, »pohota« v finančnem smislu, različni ideološki mehanizmi) ter brezštevilnimi osebnimi izkušnjami in intimnimi zgodbami. Vse, kar se polni z močjo, s slastjo moči.«

JS: Kako bi opisal svoje delo s tremi besedami?

DŠP: »Macbeth – vročična gonja smrti.«

 

* Produkcija študentov UL AGRFT Macbeth 25. 10. 2017 odpade zaradi bolezni igralke.

 

***
Vsebino Biltenov 52. Festivala Borštnikovo srečanje in [B]bloga ustvarjajo študentke in študenti Akademije za gledališče, radio, film in televizijo ter mariborske in ljubljanske Filozofske fakultete.

Povezave:

FBS

Povezani dogodki

Benjamin Zajc, 25. 10. 2017
Refleksija: Peter Kušter
Jernej Potočan, 25. 10. 2017
Refleksija: Sad Songs from the Heart of Europe
Luka Mercen, 25. 10. 2017
Refleksija: Nemoč
Janja Sterle, 26. 10. 2017
Intervju: Jari Juutinen
Janja Sterle, 28. 10. 2017
Intervju: Jana Svobodová