Predstavo Močan rod je režiral večkrat nagrajeni režiser Ivica Buljan, ki je poudaril, da gre pri Fleisserjevi za izjemno nadarjeno in pronicljivo nemško dramatičarko, njeno delo Močan rod pa je kljub dejstvu, da je bilo napisano že leta 1945, zelo aktualno tudi danes. »Govori o novi zahodni Nemčiji, ki iz Hitlerjevega režima prehaja v kapitalistični svet. To je zgodba nemške politične ekonomije in grabežljivosti. In je predstava o ljudskem pohlepu po denarju, na katerem temelji tudi današnji kapitalistični sistem,« je povedal Buljan.
»Marieluise Fleisser nam v Močnem rodu razkriva vse anomalije povojne nemške družbe, na kateri je utemeljena tudi današnja Evropa in v kateri so podtalno ostali vsi simptomi fašizma. Marieluise Fleisser v svoji kritični ljudski brezsramno razgali vse anomalije družine in družbe, na kateri temelji in iz katere izhaja kriza vrednot v evropski družini Angele Merkel,« je besedilo pospremila dramaturginja Marinka Poštrak.
Predstava je velik izziv tudi za igralce. Igralka Vesna Slapar, ki bo nastopila v vlogi Balbine Puchheller, je nad tekstom navdušena, saj je, kot je poudarila, sodoben, govorljiv in zelo dobro napisan. »Z vlogo je tako, kot bi jo napisali zame, čeprav se v resničnem življenju seveda nimam za pohlepno, poleg tega smo jo postavili v gorenjsko narečje, kar mi kot Kranjčanki zelo ustreza. Delati z Ivico Buljanom je super, kajti igralcu pušča veliko svobode,« je dodala Slaparjeva. Z omenjenim režiserjem pa prvič sodelujeta mlada igralca Miha Rodman in Saša Pavlin Stošić, ki jima ni izziv le Fleisserjev tekst, pač pa tudi gorenjsko narečje. Na aktualnost je opozoril tudi igralec Peter Musevski. »V predstavi vidim točno ta čas in svet, v katerem živimo, ki ga zelo močno zaznamuje pohlep.«
Predstava je svojo festivalsko premiero doživela na odru SNG Opere in baleta Ljubljana ob otvoritvi letošnjega festivala Exponto, kjer je zaradi izvrstne igre ter inventivne režije predstava doživela topel sprejem in kritiški odziv.
Kranjsko premiero predstave bo pospremila otvoritev razstave fotografij Tanie Mendillo z naslovom »Družinski album«. Tania Mendillo je je stilistka in modna fotografinja, ki je tokrat že tretjič prispevala avtorske fotografije igralcev Prešernovega gledališča za repertoarno knjižico. Tema tokratnih skupinskih portretov je bila družina v različnih obdobjih in kontekstih. Avtorski izbor fotografij bo na ogled v zgornjem foajeju Prešernovega gledališča Kranj.
PGK, 19. 9. 2013
Kritična ljudska igra začenja sezono Prešernovega gledališča Kranj
:
:
Povezani dogodki
PGK, STA,
14. 9. 2015
Z ABC oder Krieg odpirajo 82. Vukove dneve
PGK,
23. 12. 2022
Voščilo Prešernovega gledališča Kranj
PGK,
26. 10. 2012
Drama Dvom odpira več kot samo eno vprašanje