SiGledal, 25. 9. 2010

Kam po gledališko znanje?

Sodobna umetnost, kritika, interkritika? Gledališče, gledališka umetnost, scenske umetnosti, scenske prakse, uprizoritvena umetnost, dispozitivna umetnost. Morda filozofija plesa, giba in umetnost igre. Teorija? Aristotel, Brecht, absurdno gledališče in zakaj je antidrama drama. Eksperiment, historične avantgarde. Rekonstrukcija. Inovacija – performans? Scenska ali vizualna umetnost?
:
:

So vam ti pojmi tuji? Bi se želeli z njimi od blizu spoznati, si z njimi postati na »ti«, razumeti, kakšni so odnosi med njimi, kaj sploh pomenijo? Jih morda že poznate, pa bi radi svoje znanje poglobili? – Nič lažjega: v prihajajočem šolskem letu bodo na tem področju potekali kar trije sklopi izobraževalnih delavnic. Gotovo boste vsaj v eni prepoznali tisto, ki je narejena po vaši meri, pisana prav vam na kožo. Izbira je res pestra.

Publicist in kritik scenskih umetnosti Rok Vevar bo skupaj z Ano Perne, kritičarko, urednico in publicistko s področja scenskih umetnosti, vodil Šolo ustvarjalne kritike in teorije – ŠUKT. Različne vidike sodobnih scenskih praks bodo to šolsko leto teoretično in praktično premislili skozi umetniške kontekste modernega gledališča (od Zolaja preko historičnih avantgard do Brechta) ter modernega in postmodernega plesa (od evropskih in ameriških modernih plesnih tokov do ameriškega postmodernega plesa). Pri tem bodo posamezne historične koncepte scenskih praks pregledali tudi skozi prizmo medsebojnih vplivov in skozi primerjave z vzporednimi tokovi v vizualnih umetnostih, literaturi ter humanistiki. Dodatne informacije dobite na http www.glej.si, z vprašanji in prijavo pa se lahko obrnete tudi na Simono Hamer: simonah@glej.si. – Rok prijave: 12. oktober.

Podoben princip dela poteka na delavnicah dr. Blaža Lukana, docenta za področje dramaturgije na AGRFT, teoretika, dramaturga, publicista, kritika in raziskovalca. Njegove delavnice so namenjene predvsem študentom. Skupaj si boste ogledali predstavo, potem pa v lastnem znoju napisali kritiko, o kateri boste debatirali s kolegi in s profesorjem. Če vas zanima kaj več, se oglasite Blažu Lukanu na naslov blaz.lukan@guest.arnes.si.

Maskin Seminar sodobnih scenskih umetnosti, ki letos praznuje jubilejno deseto obletnico, ponuja model izobraževanja, v katerem se umetniška praksa prepleta s teorijo: odpirajo se diskurzi, vprašanja in pogledi ustvarjalcev, teoretikov in gledalcev sodobnih umetniških praks. Za pridobivanje znanja so ustvarili različne »učne« formate, ki segajo od klasičnih (predavanja, delavnice) do bolj kreativnih oblik (raziskovanje, skupinske debate in druge oblike dela, svetovanje in usmerjanje procesa dela s strokovnjaki na omenjenem področju). V ospredje so postavili vprašanje Kako misliti dispozitiv v sodobni umetnosti, nanj pa bodo poskušali odgovoriti skupaj s predavatelji in vodjami delavnic: Rastkom Močnikom, Vladom Škafarjem, Geraldom Raunigom, Janezom Janšo, Timom Etchellsom, Adrianom Heathfieldom, Rabinom Mrouéjem, Patrickom Primavesijem, Tomislavom Medakom, Bojano Kunst, Alice Chauchat in drugimi. Dodatne informacije so dosegljive na spletni strani www.maska.si, lahko pa tudi pišete Jasmini na jasmina.zaloznik@maska.si. Rok prijave: 30. september.


Torej – nič čakat! Mesta se že vztrajno polnijo. Zabava in druženje sta zagotovljena.

Preberite še:

Maska, AGRFT, ŠUKT

Lena Gregorčič, SiGledal, 7. 9. 2010
"Udeleženci morajo biti radovedni"
Lena Gregorčič, SiGledal, 7. 9. 2010
"Pridobila sem veliko koristnega znanja!"
Lena Gregorčič, SiGledal, 7. 9. 2010
Maskin izobraževalni seminar deset let zapovrstjo