Lena Gregorčič, SiGledal, 20. 10. 2010

»Borštnik« je že na polovici ...

Festival Borštnikovo srečanje je nadvse uspešno in odmevno prestal prve dni dogajanja in obiskovalce navdušil s predstavami in različnimi dogodki ter s simpozijem na temo praktične dramaturgije. A to je le začetek.

foto borstnikovo.si

Že pred uradnim odprtjem festivala smo si lahko ogledali prvo tekmovalno predstavo Platonov v izvedbi SNG Drama Ljubljana in v režiji Vita Tauferja. Obiskovalce so nagovorili umetniška direktorica festivala Alja Predan, župan mestne občine Maribor Franc Kangler, ministrica za kulturo Majda Širca in drugi. Dogajanje  ob otvoritvi so popestrili študentje ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo, ki so v barvnih pelerinah vriskajoče naznanili, da se je začelo zares. 

Ob 21. uri smo bili vsi povabljeni v Kazinsko dvorano na prijetno druženje in pogostitev. Od te je sicer ostalo bore malo, če nisi bil ravno med prvimi gosti, ki so »planili« na različne gurmanske specialitete, kot je recimo piščančji sladoled in podobne eksotične zadeve. Dame so se bleščale v elegantnih večernih toaletah s svetlečimi pentljami v laseh, gospodje v najboljših smokingih, mrgolelo je fotografov in fotografirancev.

Drugi festivalski dan je minil v znamenju simpozija na temo praktične dramaturgije, ki je gostil tako domače kot tuje predavatelje. Po dobrih sedmih urah sedenja in intelektualnega naprezanja v relativno mrzli dvorani Pokrajinskega muzeja Maribor se je gledališki maraton ponovno začel. Večeru z Milo Kačič je sledilo Zasebno življenje, temu Amado mio in Škrip orkestra.

Če gledalec ni vešč večurnega sedenja v dvorani, je postavljen pred težko odločitev sklepanja kompromisov s samim seboj: Katero predstavo izbrati nocoj? Letošnji program je izredno razgiban in obsežen kot še nikoli doslej, vsaka predstava zase je vredna ogleda.

In v podobnem duhu gledališke zaposlenosti sta minili še nedelja in ponedeljek. Vsak dopoldan je dodatno okrepljen s pogovori o predstavah, ki jih v Naskovem dvorcu izmenično vodita Nebojša Pop - Tasić in Matej Bogataj.

Če ste prve dni »prešpricali«, brez skrbi. Slika pove več kot tisoč besed in Festival Borštnikovo srečanje se ne bo zaključil vse tja do nedelje!

***

Že vrsto let v času Festivala Borštnikovo srečanje vsakodnevno izhaja Bilten, ki ažurno in temeljito poroča o celotnem dogajanju na festivalu. Vsebinsko Bilten bogatijo in ustvarjajo mladi avtorji, študentje ljubljanske Akademije za gledališče, radio, film in televizijo in mariborske Filozofske fakultete. Bilten z njihovo pomočjo pokriva širno polje festivalskega dogajanja, s spremembami v 2010 pa vnašamo svežino v prav vsako celico Festivala!
(Ksenija Repina Kramberger)
 
Na Sigledal festivalsko dogajanje bogatijo prispevki sodelavcev spletnega portala slovenskega gledališča www.sigledal.org kot tudi prispevki avtorjev Biltena, ki tako razširja svoje polje vidnosti še izven festivalske lokacije.
(Nika Arhar, urednica spletnega fokusa Borštnikovo srečanje 2010 na Sigledal)

FBS

Lena Gregorčič, SiGledal, 12. 10. 2010
Gledališče mora izstopiti iz samoumevnega okvirja!
Nika Arhar, SiGledal, 14. 10. 2010
Mariborčani o »svojem festivalu«
Nika Arhar, SiGledal, 9. 10. 2010
45. Borštnikovo srečanje - od začetkov do danes
Lena Gregorčič, SiGledal, 22. 10. 2010
Cankarjev Kurent kot sodobni monolog
Lena Gregorčič, SiGledal, 12. 10. 2010
Gledališče mora izstopiti iz samoumevnega okvirja!
Lena Gregorčič, SiGledal, 1. 9. 2010
Sprehod skozi repertoarje 2010/11: Uvod
Lena Gregorčič, SiGledal, 20. 10. 2010
Digitalizacija slovenskega gledališča?