Leta 1923 so 16-minutno kompozicijo Oktet Igorja Stravinskega v Parizu razumeli kot skladateljevo slabo šalo. Na premierno izvedbo, ki jo je dirigiral sam Stravinski, se je občinstvo odzvalo s splošno nejevero in neodobravanjem. Čista strukturalna kompozicija je namreč napisana za nenavadno kombinacijo pihal in trobil ter brez vsakršnih čustvenih vsebin ali pripovednih elementov. Sam Stravinski je glasbo v Oktetu opisal kot "hladno, prosojno in pikantno kot skrajno suhi šampanjec".
Kovač pa je to glasbo v predstavi Ottetto (8 nihajev za njegovo visokost) koreografsko razstavil, analiziral ter nato rekonstruiral in vizualiziral. Oktet je, kot so zapisali v zavodu En-Knap, priznani slovenski koreograf "privzel, kot bi ga Stravinski po naročilu napisal prav za ples". V predstavo je poleg osmih glasbenikov in dirigentke vključil še pet plesalcev in skupino vizualnih umetnikov ter iz različnih zornih kotov raziskoval njihov odnos do izjemnega dela.
V odmev glasbenemu jeziku Stravinskega Kovač s člani mednarodne skupine EnKnapGroup Lukeom Thomasom Dunneom, Ido Hellsten, Benceom Mezeijem, Ano Štefanec in Tamasem Tuzo razvije specifičen gibalni vokabular, ki temelji na analizi partiture posameznih inštrumentov v Oktetu.
Slednjega na odru v živo izvaja zasedba slovenskih glasbenikov ansambla Festine pod vodstvom dirigentke Ploj Peršuhove. Ključno vlogo pri prostorski označitvi predstave igrajo vizualni elementi - projekcije, scenografija in svetloba, ki jih podpisujejo Kovač, Jaka Šimenc in umetniški kolektiv Komposter.
Ponovitev predstave Ottetto je napovedana za sredo, 24. oktobra.
STA, 23. 10. 2012
V Španskih borcih premiera En-Knapovega Ottetta
:
:
Povezani dogodki
STA,
20. 2. 2021
MGL s spletno premiero dramskega omnibusa Tišina med nami
STA, SiGledal,
10. 7. 2023
Napoved gledaliških dogodkov od 10. 7. do 16. 7.
STA, SiGledal,
11. 7. 2022
Napoved gledaliških dogodkov od 11. do 17.7.