STA, 10. 4. 2014

V APT premiera Marina Abramović ali kako sem izgubil pot do Antigone

V Anton Podbevšek Teatru (APT) v Novem mestu bo drevi premiera uprizoritvene raziskave Marina Abramović ali kako sem izgubil pot do Antigone po konceptu in v režiji Matjaža Bergerja. Osnovni vzgib za njen nastanek je vozel etičnega, ki preči sodobno umetniško in politično dejavnost skozi vprašanja posameznega in skupnega, so zapisali v APT.
:
:
Foto: Borut Peterlin
Foto: Borut Peterlin
Foto: Borut Peterlin
Foto: Borut Peterlin
Foto: Borut Peterlin

Iz APT so sporočili, da so v pokrajino raziskave skozi prizmo postmoderne maske mita in razrednega boja postavili Antigonino dejanje in "performativno ontologijo" sodobne v ZDA delujoče umetnice srbskega rodu Marine Abramović.

Predstava je idejno nadaljevanje "performativno etičnega raziskovanja individualno-družbenega delovanja" oziroma pomeni nadgradnjo temelja, ki so ga v APT znotraj uprizoritvene umetnosti postavili s prvo uprizoritvijo del filozofa Slavoja Žižka, so pojasnili.

V uprizoritvi Žižkovega dela so opozorili na zglede, simptome in ideološke fenomene preteklega ter sodobnega, v novi uprizoritveni raziskavi pa s temeljnim Lacanovskim imperativom etike psihoanalize in z eno od utemeljiteljic body arta Abramovićevo skušajo ponuditi etično-miselni kodeks, ki lahko predstavlja orodje ali orožje za soočenje z družbenimi simptomi in po postmodernimi fenomeni.

Predstava se ne posveča toliko Antigoninim dejanjem, temveč miselnim izhodiščem za njegovo branje in pravo razumevanje v smislu sestavnega dela človeške morale.

V predstavi nastopajo Petra Govc, Sabina Kogovšek, Pavle Ravnohrib, Akira Hasegawa, Magdalena Reiter, Ana Pandur Predin, Maruša Majer, Joseph Nzobandora - Jose in pevec ter protagonist novomeške rock skupine Dan D Tomislav Jovanović - Tokac.

Avtor glasbe je Peter Penko, scenograf Marko Japelj, kostumograf Alan Hranitelj in koreografinja Magdalena Reiter, nastopile bodo tudi baletne plesalke ljubljanskega Konservatorija za glasbo in balet.