Predstavo si lahko ogledate na tej povezavi.
Uprizoritev Hlapci/Komentirana izdaja je na 41. Tednu slovenske drame (2011) prejela nagrado občinstva in Šeligovo nagrado za najboljšo predstavo.
Predloga za predstavo so Cankarjevi Hlapci, podlaga za nastanek pa so bila tudi besedila Blaisa Pascala, Étienna de la Boétieja, Hegla in Althusserja.
Predstava je nastala leta 2010. V njej so nastopili Borut Veselko, Igor Štamulak, Primož Pirnat, Peter Musevski, Peter Harl, Vesna Pernarčič, Darja Reichman, Vesna Slapar, Pavle Rakovec, Jana in Menger. Za dramaturgijo je poskrbela Nana Milčinski, za kostumografijo Alan Hranitelj, glasbo pa je prispeval Peter Penko.
Režiser Matjaž Berger je o uprizoritvi povedal, da »njegova interpretacija ni fenomenološka, ni znotrajliterarna, ampak zadeva Slovenca v 21. stoletju, ki živi v zelo slabih razmerah, v slabih medosebnih odnosih, ob nikakršnem statusu etike in morale«.
»Reprodukcija Cankarjevega besedila poteka po dveh principih. Prvi je linearno izgovarjanje besed, odigravanje dialogov na nekoliko privzdignjen, ritualiziran način, s počasnimi prihodi in prehodi, brez psihološke logike, s številnimi dodanimi simbolnimi gestami. Drugi pa je komentiranje – ne le v obliki omenjenih dodanih citatov iz klasične in sodobne filozofije, ki ilustrativno – nekateri bolj, drugi manj razumljivo – pripovedujejo o tem, kar naj bi sicer bilo samo po sebi razvidno iz predstave, ampak tudi z uvajanjem množice slikovnih in zvočnih citatov iz svetovne in slovenske zgodovine in umetnosti, ki dajejo še dodatno ilustracijo.« (Vesna Jurca Tadel, Pogledi)
»Matjaž Berger na oder postavlja skoraj celotno izvirno besedilo. Čeprav gre za tematizacijo razmer na začetku 20. stoletja, ki so tedaj z že pred dvema desetletjema dovršeno kapitulacijo tudi dunajskega liberalnega meščanstva pred vedno hujšim populizmom, antisemitizmom in ksenofobijo pravzaprav predstavljale širši srednjeevropski in ne le slovenski sindrom, je drama aktualna tudi danes. Predvsem glede na vladajoči kapital in z običajnim revoltom zoper njega se pojavljajo novi tragični Jermani, ki si upajo načeti ideološki monopol 'župnikov'. Ob izidu prepovedano Cankarjevo dramo Berger tudi zaradi vsega tega imenuje za del svetovne dramatike.« (Polona Balantič, RTVSLO)