Uprizoritev Ubesedovanje prejme nagrado tantadruj za učinkovito prevpraševanje odnosa med gledališkim in filmskim medijem. Predstava po besedilu Piera Paola Pasolinija v režiji Jana Krmelja je nastala ob dramaturški podpori Žive Bizovičar ter scenografiji in oblikovanju videa Doriana Šilca Petka v produkciji SNG Nova Gorica.
Pasolinijevega zapletenega in večplastnega besedila o nekakšnem anti-Ojdipu, o posledicah očetovega umora sina po mučnih erotičnih sanjah, se ustvarjalna zasedba loteva z okvirom, v katerega vključi zadnji avtorjev intervju, kar daje uprizoritvi dokumentarnost in kaže, da se bo ukvarjala s fenomenom Pasolini, je v obrazložitvi med drugim zapisala žirija, ki so jo sestavljali Matej Bogataj kot predsednik ter Ana Perne in Martin Lissiach.
"Pripoved o očetih fašizma, ki ljudožersko ubijajo in posiljujejo naslednjo generacijo, zaživi z uprizoritvijo, ki ob uporabi celotnega gledališkega prostora in različnih medijev ni nikoli didaskalična, ampak široko zasnovana odrska naracija kontroverznega italijanskega intelektualca in njegove neprizanesljive kritike italijanski povojni družbi", še piše v obrazložitvi tantadruja predstavi Ubesedovanje.
Darjan Mihajlović Cerar je s tantadrujem nagrajen za scenografijo v uprizoritvi Ibsenove igre Ko se mrtvi prebudimo v režiji Stiliyana Petrova in izvedbi SNG Nova Gorica. To je zadnja Ibsenova igra, zato se ukvarja s pogledom nazaj in premislekom tistega potem, zato jo zaznamuje očiščenje od vsakršne iluzije, kar je upoštevala tudi režija, so pojasnili v žiriji in ob tem zapisali: "Tej sledi minimalistična, vendar sugestivna in mestoma alegorična scenografija, ki v mračnem in pridušeno temačnem odrskem prostoru razpre njegovo globino, hkrati pa z vertikalnimi in horizontalnimi režami sugerira upanje in vzpostavi stilizirane prostore onstranskega".
Čeprav se igra dogaja v zunanjih in izpostavljenih prostorih, skope scenske rešitve z nekaj elementi in sugestivno temno zadnjo steno ob podpori kostumografije in glasbe omogočajo sugestiven in metaforičen prostor igre in dosledno izpeljavo premišljenega režijskega pristopa, še piše v obrazložitvi tantadruja za scenografijo.
Tantadruja za igralske stvaritve pa prejme Ana Facchini za vlogo Mie v mednarodni koprodukciji Najboljša evropska predstava avtorjev Marka Bratuša in Harisa Pašovića ter za vlogo Leonate v uprizoritvi Shakespearove komedije Mnogo hrupa za nič v režiji Ivane Djilas in produkciji SNG Nova Gorica.
"Reči, da je igra Ane Facchini v Najboljši evropski predstavi suverena, še premalo zajame moč njenega igralskega izraza, zlasti ker v tej mednarodni koprodukciji nastopi v tujem (angleškem) jeziku. Pravzaprav deluje, kot bi se z vlogo festivalske direktorice znašla v povsem domačem okolju," piše v obrazložitvi nagrade. Ob jezikovni razsežnosti situacijo izjemno spretno obvladuje tudi na interpretativni ravni, so dodali žiranti.
Kot Leonata v komediji Mnogo hrupa za nič pa "prevzame vlogo svojevrstne mater familias, ki s sprehajalno palico odreja takt lastnim posegom v dejanje, situacije z rahlo poudarjeno obrazno mimiko mestoma tudi porogljivo komentira, medtem ko v dogajalnem zapletu silovito uveljavi svoj oblastniški položaj, a okoliščine obenem izkoristi za karakterno bogato komično plastenje", je pojasnjeno v obrazložitvi.
Primorsko gledališko nagrado tantadruj so pred 14 leti ustanovila tri primorska gledališča: SNG Nova Gorica, Gledališče Koper in Slovensko stalno gledališče Trst. Lani je nagrado za življenjsko delo prejel Adrijan Rustja.