Nekaj odlomkov iz naše predstave Najstarejša obrt avtorice Paule Vogel, kontroverzne Newyorčanke. Pred nekaj leti je Mestno gledališče Ptuj uprizorilo njena teksta Mama ni ena sama in Baltimorski valček. Tokrat se avtorica spopada s perečo problematiko prostituiranja, vendar ne mladih in zapeljivih cip, temveč ostarelih prostitutk, ki komaj zaslužijo za preživetje. Kdo so igralke, ki nam bodo popestrile večer: Zvezdana Mlakar, Anica Kumer, Marijana Brecelj, Alenka Cilenšek in Marinka Štern. Vse so dame z bogatimi odrskimi izkušnjami. Za konec predstave se bo predstavila tudi diva slovenske glasbe Helena Blagne, režijsko taktirko pa bo vihtel Peter Srpčič. Zavrteli se bomo v kolesje časa ter obudili kult Marlene Dietrich. Ali lahko povlečemo kakšne vzporednice z življenjem navadnih smrtnikov? Najbrž, da ja! To boste razbrali iz naslednjih odlomkov ...
»Ja, Lili si kar nabavlja te knjige s tem sranjem od keynesianske (kejnezijanske) ekonomske teorije, kar pa ni nič drugega kot beden izgovor za to, da potem država troši preveč in se zadolžuje. Imela bi več kot zadosti, da bi lahko spodobno živela in tudi spodobno umrla, če ne bi bila tako izbirčna in bi izkoristila vsako priložnost, ki se ti ponudi.«
»Ja, tebi je, Vera, vse predrago, ko pa si ves svoj zaslužek sfrčkala za luksuz. Ribe, sir, čokoladice. Jaz jem skromno in si spravljam v nogavico in šparam za hude čase, ali pa za primer, da zbolim. Bedak in njegov denar se hitro ločita, tako pravijo, a ne? Jaz ves svoj zaslužek pametno investiram. Ni pametno ga nalagat v banko, da potem država služi z njim. To mi je postalo jasno v času velike krize. Nihče me ne bo imel na grbi, jaz ne bom socialni problem. Ve lahko zaradi mene trošite svoje na sladkosti življenja. Ali pa Lili in njene čipkaste gatice, ki po prvem pranju razpadejo. Ampak ne, Uršula je bolj brihtna. Ko bom šla, bo veliko ostalo, ampak boste pa potrebovale kar nekaj časa, da to najdete.«
»Ko ženska ne more več branit svojega terena, je čas, da se umakne iz posla. Povem vam, kako me to žalosti. Ko vidim više na ulici punce, ki delajo ena poleg druge. Brez sodelavcev, brez svoje lastne hiše, brez ugodnosti za stranke, nobene tradicije ali finese ... Kje je tu naš kurbirski ponos. Vse je šlo k vragu, ko se je tale naša država vtaknila v naš javni sektor ...«
Iz gledališkega lista uprizoritve
Simon Šerbinek, 11. 6. 2013
Najstarejša obrt – kako je vse »padlo dol« …
:
:
Povezani dogodki
Simon Šerbinek,
11. 4. 2012
Kritični samoobjektiv letošnjega izbora za 7. Slovenski festival komornega gledališča SKUP 2012
Simon Šerbinek,
23. 1. 2014
Skok čez plot